Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Aaaaaaaaaaaaah :|
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Tuffeltrut
Het begon allemaal toen ik in groep 3 zat,,,
De 2 scholen in ons dorpje gingen samenvoegen,, Ik zat op de nieuwe school in groep 3 het leek me heel leuk,, Ik had een hele goede vriendin en die zou bij me blijfen,,, We waren een paar weken naar school en ze begonnen me uit te schelden voor dikke enz,,, Ja ik was niet de magerste van de klas maar echt dik was ik niet,,, Ik kan ook niet zeggen dat ik zo knap was want ik was gewoon lelijk en dat weet ik ook wel,, Maar daar kan je als klein kindje ook niks aan doen,,, Groep 4 werd het er niet echt beter op,,, Het pesten ging gewoon door,,, Het werd eigenlijk alleen nog maar erger,,, Uiteindeljk begonnen ze me ook te schoppen,,, Dat is een jaar lang zo gegaann,,, Maar omdat ik niet zo heel open was hadden men ouders niks door,,,, In groep 5 werd onze klas een combinatie klas,,, Groep 6 was ouder duss ik keek er erg tegen op,, Het bleek dat zij mij ook gingen pesten,,, Mijn beste vriendin was nog steeds een goede vriendin alleen zij was wel knap dun en populair duss ik zag haar iegenlijk meer naar school maar dan hadden we het nog we gezellig,,, In groep 6 ging het goed met me,,, Ik was eindelijk Populair ik had een vriendje en zag er goed uit,, Maar of dat alles was zo was ik niet,, helemaal niet,,, het zakte af en het pesten begon weer (inmiddels was ik mijn vriendje ook al weer kwijt) In groep 7 werd ik nog wel gepst maar ik had eindelijk een paar vriendinnen,, Dat had ik bijna nooit gehad het voelde goed,,, Groep 8 kregen we een ander meisje in de klas ze was ontzettend lelijk maar daarom kon ze nog wel aardig zijn,,, En ja dat was ze ook,,, Ik kon goed met der opscieten,.. we werden nu samen gepest maar het maakte me even niet uit,,, Aan het einde van hjet jaar begon ik me druk te maken... Ik zou naar een andere school gaan en zou alleen nog maar meer gepest worden,,, Dat dacht ik...
Uiteindelijk heeft de 1e klas me veel verbetering gebracht... Ik heb echt hele goede vrienden en vriendinnen,,, Ze geven allemaal om me en ik ook om hun,,, Ik kan nu eindelijk zijn wie ik ben... En dat doet me goed,,, Ik zit nu in de 2e klas en heb het super naar men zin op school,,, In het dorpje waar ik woon is het nog niet echt leuk voor me,, Ik word niet echt meer gepest met slaan en schoppen maar ze schelden me vaak uit voor gothic,,, (ik ben geen gothic maar alto) Het maakt me nu niet zo veel meer uit,,, Ik heb alleen echt de grootste lol gehad dat ik hoorde dat een paar van mijn pesters nu zelf gepest word het is natuurlijk niet leuk voor hun maar nu snappen ze misschien wat ik al die jaren voelde,,,
Eigenlijk door het pesten ben ik veel meer zelfverzekerd,,,

Ik vind ook dat mensen iedereen te veel beoordelen op uiterlijk,,, Ik wil niet zeggen dat ik dat zelf niet doe maar ik vind het wel FOUT,,,, Ik vind dat je meer naar het inerlijk moet kijken.... Maarja

Sommige mensen die me kennen vinden me nog steeds lelijk,, Maar dat maaakt me helemaal niks meer uit,,, Ik ben gelukkig en daar gaat het om,,,
Painkiller
hoi,

Goed van je dat je het toch weet te bestrijden. Mensen die pesten, pesten altijd over de gebreken of uiterlijke kenmerken van diegene die gepest wordt. Terwijl het karakter totaal niet te zien is aan het uiterlijk, oke er zijn uitzonderingen, maar dan heb ik het niet over groepen maar somigge individuen. Een pitbull is per slot van rekening niet altijd een agressief hondenras.

Mensen die goths en alto's uitschelden (hun zien het verschil trouwens niet, ze kunnen die groepen niet van elkaar onderscheiden) zijn gewoon niet goed wijs, daar moet je echt niet op letten. Mij scheldden ze vanmiddag uit voor nerd (riepen dr een paar steeds, na ja laat ik t zo zeggen dat waren mensen van het vmbo en hooguit 4 jaars, ben ik nog 1,5 a 2 jaar ouder dan hun (ik kom zelf vant vmbo af, maar niet van dezelfde school zegmaar) En ik let daar gewoon niet op, ik hoor t wel maar ik weet van ach ik ben t toch niet, boeie. Nou is het vmbo gedeelte van onze school nogal berucht (veel vechtpartijen e.d.) dus is zulk gedrag niet echt vreemd als je dat zo meemaakt. (zelf kwam ik van een vrij rustige vmbo GTL locatie, scheeld veel)

Je echte schoonheid zit van binnen. Mensen die worden of werden gepest, die weten dat al veel eerder dan de mensen die pesten of niet gepest worden en niet pesten.

Kortweg gezegt houdt het in dat als je een paar jaar verder bent het steeds beter zal gaan. Men wordt volwassener (wat jij dus al op een aantal punten bent). Men krijgt meer respect (nou is dat in de maatschappij van tegenwoordig niet echt te merken) En veelal brengt de toekomst veel meer goede tijden dan je jeugd. Bij mensen die een hele goede jeugd hebben gehad komen er juist meer slechte tijden aan, dus pak er je voordeel mee (en men geeft een vinger dan pak ook de vinger en niet de hele hand, dus hou je in wink.gif)

Hopelijk blijft het beter gaan met je en heb je er nooit meer last van aai.gif
Nosferatu
iemand uitschelden voor goth, alto, emo, nerd, hippie of weet ik veel wat is gewoon vaag. Ikzelf ben gothic en als mensen mij daarvoor uitschelden loop ik naar hen toe en zeg: "jup, dat klopt, heb je daar problemen mee?" Ik keek meestal dreigend naar ze, (dat ik niet agressief ben weten ze immers niet) en ik moet vaak moeite doen om niet te schaterlachen voor de smoesjes die ze dan ophangen om onder mijn 'wraak' uit te komen,

wat mij betreft ben je een goth, alto, nerd of wat dan ook, of je bent het niet. Als je het wel bent is daar niks mis mee en als je het niet bent zitten ze dr gewoon naast.

dat pesten niet echt intiligent is weten we al, maar mensen die anderen voor zoiets uitschelden hebben hetzelfde getal voor hun iq en hun schoenmaat.
Tamm*
Hey

Hoop dat je gauw nergens meer last van hebt. Die personen die anderen veroordelen vanwege hun uiterlijk of een bepaalde stijl, dat is zo onwetend. Ik raak er altijd heel erg geirriteerd van als mensen in mijn omgeving ergens over beginnen (bijvoorbeeld over Emo's wat de laatste tijd nogal hot schijnt te zijn) dan heb ik echt zoiets van; "kom op zeg, heb je niks beters te doen..." Maar ach. Mee eens met wat er hierboven gezegd wordt over schoenmaat en IQ ! smile.gif

Groetjes, T
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.