Ik ben vroeger gepest vanaf groep 4 tm ongeveer de 4de klas van de middelbare school. Op de middelbare school nam het na het 2de jaar wel af, alleen het kwaad was toen al geschiedt.
Sinds mijn 12de ontwikkelde zich een sociale fobie die alsmaar erger en erger werd. Ik heb nooit iemand verteld over mijn pesten. Alleen mensen op internet.
Ik werd super onzeker en had geen eigenwaarde meer. Ook depressief. Intussen kwam ik nergens meer. Ik was aan huis gekluisterd. Tot mijn vriend in het spel kwam. Die trok me letterlijk het huis uit en heeft me mijn angsten tegemoet leren gaan.
Ondertussen ben ik aardig wat jaartjes verder en is mijn sociale fobie bijna over. Mijn depressie aardig geminderd en ik krijg meer zelfvertrouwen en zelfwaarde.
We hebben ondertussen een gezonde zoon van 1,5 jaar en daar genieten we volop van.
Het boekje is nog niet volledig gesloten voor mij maar dat gaat geen jaren meer duren. Over een tijdje hoop ik mijn rugzakje voorgoed te kunnen verbranden en door te gaan met het echte leven.
Ik loop nog wel bij een psycholoog en die heeft me ook keurig op weg geholpen. Ik ben hem ook erg dankbaar. Hij helpt me met de laatste loodjes momenteel. En dan ga ik het zelf proberen.
Als jullie vragen hebben kunnen jullie ze stellen.