Breezer_light
Oct 10 2006, 13:27
Hallo allemaal,
Ik wordt momenteel gepest en ik zou graag jullie mening hier over horen, en vooral advies krijgen. Mijn nickname is breezer
Ik ga om in een groepje van 5 personen. We zijn alle 5 overgestapt van 5 havo naar 5 vwo. Twee daarvan pesten me op een heel vervelende manier. Ze pesten me over seksueele onderwerpen.
Anton gaat heel ver. Als voorbeeld zegt hij dat ik een leraal pijp onder de les en doet vervolgens geluiden van pijpen na. Anton maakt dit soort grapjes graag met Sjoerd die het begint. Vincent zegt vaak dat Anton op moet houden. Patrick zegt er niets van en Sjoerd kan er meestal wel om lachen. Zo zegt Sjoerd heel vaak dingen van dat vind breezer wel lekker! En dan is voor Anton de start gemaakt om weer iets lelijks te vertellen.
Het doet zeer dat de dingen die Sjoerd zegt niet waar zijn en dat hij altijd zo ermee begint en Anton veder gaat. Anton zegt bijvoorbeeld ook dat ik homo ben wat niet waar is.
Als andere mensen opkijken zegt Sjoerd breezer kijkt graag naar gaysites dat vind hij wel leuk.Die lachen dan mee. Dit gebeurt heel de dag. Dus niet alleen tijdens de pauze maar ook tijdens de lessen.
Ik wil graag jullie mening hierover en vooral advies.
femkeb
Oct 15 2006, 08:26
dat is echt een rotstreek wat die jongens doen zeg!
En ik denk ook dat het net als pesten met gewone onderwerpen misschien moeilijk te stoppen is, maar een paar dingen die je zou kunnen zeggen/doen zijn:
- Dat ze op moeten houden en dan niet op het moment dat ze het doen, maar op een ander rustig moment (weet niet of je dit al gedaan hebt)
- Als het zo door blijft gaan gewoon niet meer met ze omgaan (wat vrienden zijn met mensen die je pesten is natuurlijk helemaal lastig), maar het niet omgaan is misschien op de middelbare school wat lastig, je hebt misschien vaste zitplaatse ed.
- En dan nu een vrij extreme reactie (die moet je wel durven en ik weet zelf de uitwerking er ook niet van) namelijk reageren zoals ze totaal niet verwachten. Om even het voorbeeld te noemen wat je net zei met het pijpen. Als ze het er dan over hebben dat je de leraar wil pijpen zeggen zovan: nee joh, de leraar heb ik geen interesse in, jou (tegen degene die het zijn, dat zal dan anton zijn) daar en tegen zou ik een stuk leuker vinden.
Als je niet homo bent klinkt deze reactie natuurlijk wat raar, maar door de over the top van de reactie denk ik dat er best een mogelijkheid is dat de pester hierdoor misschien stilvalt.
Gaan ze je vervolgens aanspreken op het feit dat je homo bent omdat je dat hebt gezegd kan je alsnog zeggen: Naast meisjes vind ik hele vervelende jongetjes (/jongetjes die het over pijpen hebben) ook leuk.
Maar ja het voorgaande heb ik nog nooit in de praktijk getest om te kijken of het werkt en of het zaken niet nog erger maakt dus dat weet ik niet.
Maar goed, veel succes ermee, ik hoop dat er een beetje praktische adviezen bijzitten
woho92
Oct 20 2006, 12:25

huj...

wat een kl*t^ jongens zeg

ik word zefl ook wel eens voor homo uitgescholden maar niet zo erg als jou //phew//
mijn tip is ¬¬lucht je hart... ga eens praten met je mentor of teamleider. of nog beter>> met je ouders.
groetjes
Painkiller
Oct 25 2006, 17:17
Was dit eerder ook al zo bij die jongens?
Ik ben om dit soort problemen eigenlijk altijd naar een school gegaan waar ik weinig of geen bekende treiteraars zaten. Zo ben ik na mijn basisschool, naar een school gegaan die 15 km verderop ligt gegaan. En inmiddels zit ik 25 km van huis af met school (ook middelbaar, maar niveau hoger)
Kijk eens over een paar jaar, wedden dat een van die jongens zelf uit de kast is gekomen? Of er iig zelf over getwijfeld hebben of ze het waren ja of nee. Eigen problemen afsturen op anderen vind men leuk.
Tegenwoordig word iemand heel snel homo genoemd, wat natuurlijk normaal is als ze dat doen. Meestal gaat het om gedragskenmerken, zoals een gevoelig iemand (zoals ik) of je praat op een manier waarop het lijkt alsof je homo bent, bewust of onbewust (verwijfd praten zegmaar)
Dit hoeft allemaal niet zo te zijn. Gaat het om een vriendengroep, dan is het vaak begonnen met plagen, en reageer je er dan heel geirriteerd op, dan gaan ze het leuk vinden je te treiteren ermee, als je het spel meespeeld, zoals hierboven al is aangegeven, vinden ze het vaak ook niet leuk meer.
Blijf gewoon jezelf en bijt een beetje van je af, negeer het, of speel het spel mee. Meestal is de lol er dan snel van af. Overigens moet ik erbij zeggen dat het niet altijd helpt.
In het uiterste geval kun je naar je mentor of coordinator stappen en vragen of je een ander rooster kunt krijgen (met andere klusters e.d. want volgens mij werken jullie daar ook mee?)
Ik vind het heel vervelend voor je, maar het komt vanzelf goed. Als je het een tijd aan gaat pakken en je kijkt naar hoe erg het was en hoe erg het is na een jaar, dan merk je ook dat ze volwassener zijn geworden en waarschijnlijk minder erg zijn geworden.
Succes ermee zou ik zeggen
medamen
Oct 26 2006, 14:00
hey,
ach jah, je moet dat soort dingen gewoon negeren. ze zijn gewoon nog niet volwassen genoeg om hun klep te houden, zo moet je er dan ook maar gewoon over denken. en daarbij, ik vind homo geen eens een belediging. (niet dat ik het ben, maar ik vind het ook niet erg om zo genoemd te worden.) ik heb een vriend die homo is. ik zie hem als 1 van mijn beste vriendinnen. homo's zijn vaak hele grappige en gezellige mensen. ik heb nooit gesnapt waarom mensen het erg vinden als andere mensen homo zijn..
trek het je dus gewoon niet zoveel aan. en als iemand het weer tegen je zegt, dan zeg je gewoon: hoe weet jij dat ? vind jij me leuk dan ofzow. nou dat zou je wel willen he !.
of iets in die trant. dan houden ze ervanzelf wel mee op. kan wel even duren. maar als ze een weerwoord krijgen die niet in de trant is van hou op ik vind het niet leuk vinden hun het ook niet leuk meer om er de heletijd over te praten.
regards medamen
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
hier klikken.