Hey,
Ik ben liz, ben 18 jaar. En dit is mijn verhaal !
Ik was 8 jaar toen het allemaal begon, we gingen verhuizen naar de andere kant van België. Ik die leermoeilijkheden begon te krijgen, ik had ze eigelijk al, maar ze werden steeds zichtbaarder. De klasgenootjes begonnen me te pesten, want ze vonden me 'dom'.
Ik heb ook nog een tweelingbroer... Die begon me ook constant te pesten, iedereen zei tegen me, 'je bent niets waard, je kan niets, je bent dom' en zo verder...
Ik voelde me heel erg ongelukkig, en ik werd elke dag gepest op school, thuis. tot zoverder begon men mij ook lichaamelijk pijn te doen, van de trap smijten, duwen, trekken, schoppen ...
Zelf deed m'n papa soms mee met m'n broer.
Uiteindelijk besloot men op het einde van het schooljaar mij naar een nieuwe school te laten ( bijzonder lager onderwijs ) kinderen met leerproblemen! Ik hoopte me daar beter te voelen, maar elke keer, werd ik nog gepest door m'n broer.
Sinds ik naar die school ging, vond ik m'n talenten, muziek! ik deed het heel erg graag. Schrijven, en gevoelens kwijt kunnen deed me enorm goed daar. Ze hielpen me heel erg goed, en ik was steeds minder verlegen. Maar m'n broer en m'n vader was er nog, elke dag kreeg ik nog te horen hoe slecht ik was, en hoe dom ik was, hoe lelijk ik was ... en hoe dik ik was. Ook al was het allemaal niet waar, 'k geloofde het na al die jaren. Nu eigelijk nog altijd ...
Ik herinner me nog altijd dat er een groepje kinderen me van de trap duwden, zo een 10meter naar beneden... Kon wel dood geweest zijn denk ik. Soms wou ik zelfmoord plegen en hier niet meer zijn, maar aan de andere kant wou ik dat niet, ik wou terug gelukkig zijn ... voor ik gepest werd.
Ook herinner ik me nog dat m'n vader kwaad was op m'n mama en dat hijme boven in m'n kamer tegen de kast smakte, waardoor ik viel op de grond, en dat hij me schopte in m'n buik, en m'n broer maar lachen.
Ik heb ook eens gevraagd aan hen, waarom ze het deden, m'n broer zei tegen me : " ik was altijd jaloers op je, jij had altijd veel vriendjes en vriendinnetjes "
Erg eigelijk ...
M'n vader antwoorde me doodleuk dat hij nooit iets heeft gedaan. Hij ontkende alles. Hij zou eens moeten weten hoe slecht ik me voel.
Het enige wat ik wil is me gelukkig voelen, en meer zelfvertrouwen hebben. Maar dat kan ik alleen maar als ik dit alles kan vergeten, nou, vergeten niet. Eerder verwerken. Maar ik weet niet hoe, kan iemand me aub helpen? Want ik zit hier al 10 jaar mee, heb het gevoel dat dit m'n laatste kans is ...
Mijn verhaal, liz, bedankt op voorhand.