Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Nieuw Hoofdstuk In Mijn Leven
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Mika
allereerst mijn excuses voor mn lange afwezigheid...

maar ik ben er weer. en kom meteen ff mekkeren unsure.gif

hoe ik et in mn kop gekregen heb weet ik niet... maar ik ga vanaf volgende week weer naar school...

ik ben intussen 21, en sinds mn 16e niet meer naar school geweest...
in die jaren niks zinnigs gedaan... en straks mag ik weer 'lekker' naar school...
zie er als de dood tegenop. wat nou als alles weer opnieuw begint? ben ik wel sterk genoeg om door te zetten. sterk genoeg om te laten zien dat ik niet van pesters gediend ben?

ik ga straks beginnen met de opleiding Grafimedia. iets waar ik opzich erg veel zin in heb. (grafimedia houd in dat ik daarna DTP-er kan worden, m.a.w. het ontwerpen van flyers, websites enz...) iets waar ik al een paar jaar hobbymatig mee bezig ben.

en hoewel ik dit erg graag wil doen. ben ik toch zo bang dat het misgaat.
ik ben wel erg veranderd sinds mijn vorige schoolperiode. volgens familie enzo ben ik sterker geworden, en straal ik zelfvertrouwen uit. (terwijl ik dat niet heb, das toch knap smartass.gif )

ben getransformeert van een verlegen, stil blond meisje. tot iemand geheel in het zwart, incl lippiercing, met een uitgesproken mening. (die overigens niet vanzelf komt... )

maar wat denken jullie? als je vanaf dag 1 op school gepest bent. hoe groot is dan de kans dat het straks op een nieuwe school weer gebeurt? unsure.gif

is dit wel een slimme zet van mij? ik heb altijd geroepen dat ik never nooit weer naar school zou gaan...

excuses voor het lange verhaal... helemaal omdat ik zo lang niet geweest ben.niet erg netjes blush.gif sorry!
fenke
Het wordt voor iedereen de eerste, spannende schooldag. Maak je geen zorgen, trek op met mensen die je leuk lijken en geniet van de nieuwe indrukken.
Jeroen
Hou er ook rekening mee dat iedereen iets volwassener is als op de middelbare school. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar dat scheelt al een beetje smile.gif

Daarnaast is het denk ik gewoon een kwestie van ervaren.. En aangezien je niet met een halve klas "bekende pesters" van je middelbare school af zult komen, denk ik eigenlijk dat het wel goed komt smile.gif

Iig. erg veel succes, en laat even weten hoe het gaat smile.gif
Joery
Volgens mij heb je het groter voordeel dat je ouder bent als de rest (teminste dat neem ik aan) Daar moet je gebruik van proberen te maken. Ze zullen je niet snel kiezen om te gaan pesten omdat je toch al ouder bent. Ook denk ik dat het pesten in de opleiding grafimedia heel erg meevalt daar zul je niet snel mensen hebben die stoer gaan doen of gaan pesten omdat dat over het algemeen in de cultuur van de opleiding niet als normaal word opgevat. Bijvoorbeeld heel anders dan handel of moter/voertuigen techniek waar je nog wel veel hoord over pesten. Nouja wat ik nu verteld heb geld in ieder geval voor onze ROC dus hoop voor je dat het op jou opleiding hetzelfde is. Veel su6 in ieder geval cool.gif
Mika
bedankt voor de reacties! laugh.gif

natuurlijk laat ik weten hoe et me vergaat... aanstaande dinsdag eerste schooldag *bibber*
syl
veel plezier smile.gif Ik ga ook dinsdag weer beginnen ( tweede jaar dan wel, maar toch smile.gif )
Mika
QUOTE(syl @ Sep 1 2006, 10:40 )
veel plezier smile.gif Ik ga ook dinsdag weer beginnen ( tweede jaar dan wel, maar toch smile.gif )

jij ook veel plezier!!! smartass.gif
Mika
hoera! ik heb de eerste 2 dagen goed doorstaan! laugh.gif

zoals et nu lijkt hebben we een leuke klas!
ik heb nog geen kl*te opmerkingen gehoord!

dus tot zo ver gaat het goed! hopen dat dat zo blijft!! smartass.gif

groetjes Mika! thumbsup.gif
Jeroen
So far so good smile.gif

Mooi om te horen thumbsup.gif

Groetjes,

Jeroen
Mika
update 2!

week 2 is alweer begonnen!
en nog steeds goed!

ik heb et vreemd genoeg onwijs naar mn zin op school!! iedereen is aardig! ohmy.gif
of ze et menen is een tweede. daar ben ik nog niet helemaal zeker van, maar ik overtuig mezelf er maar van dat ze et menen unsure.gif

1 meisje in mn klas is vroeger ook veel gepest, en daar ga ik veel mee om. ben wel de hele dag bezig met proberen ook met anderen te praten, ik wil namelijk niet dat ik en dat meisje altijd bij elkaar zijn, en dak met de rest gen contact heb. dat lijkt me niet zo goed... wat denken jullie? doe ik hier goed aan?

in ieder geval, nog steeds erg leuk!! laugh.gif
Joery
Ja doe je zeker goed aan.
Je met wel bedenken dat niet iedereen het schooljaar begind met de gedachten "zo en dit jaar ga ik ff lekker iemand pesten" . Pesten ontstaat doordat je jezelf anders gedraagd of doordat je je af gaat zonderen. Het is juist goed dat je met iedereen een beetje contact hebt. Pas wel op dat je het niet gaat overdrijven en dat je niet met echt iedereen vrienden hoeft te zijn. Als je met een stuk of 4 a 5 van de 20 elke dag eens praat en bijzit in de pauze is het goed. Je moet proberen een groepje te vormen of bij te komen. Als je met alle mensen contact wil houden heb je met iedereen een "beetje" een band en die band is dan niet sterk genoeg en kan zo verstoord worden zodat je weer gepest word. Dus zou nu de eerste paar weken lekker met iedereen praten en dan na een tijdje toch proberen een leuk groepje te vinden waarin je het beste past. Leuk dat het zo goed gaat smartass.gif
Mika
QUOTE(Joery @ Sep 13 2006, 22:33 )
Ja doe je zeker goed aan.
Je met wel bedenken dat niet iedereen het schooljaar begind met de gedachten "zo en dit jaar ga ik ff lekker iemand pesten" . Pesten ontstaat doordat je jezelf anders gedraagd of doordat je je af gaat zonderen. Het is juist goed dat je met iedereen een beetje contact hebt. Pas wel op dat je het niet gaat overdrijven en dat je niet met echt iedereen vrienden hoeft te zijn. Als je met een stuk of 4 a 5 van de 20 elke dag eens praat en bijzit in de pauze is het goed. Je moet proberen een groepje te vormen of bij te komen. Als je met alle mensen contact wil houden heb je met iedereen een "beetje" een band en die band is dan niet sterk genoeg en kan zo verstoord worden zodat je weer gepest word. Dus zou nu de eerste paar weken lekker met iedereen praten en dan na een tijdje toch proberen een leuk groepje te vinden waarin je het beste past. Leuk dat het zo goed gaat smartass.gif

heb je helemaal gelijk in denk ik thumbsup.gif

er zitten hele leuke mensen in mn klas. maar er is dus dat ene meisje, dat vroeger ook gepest is, en die loopt nu de hele dag achter mij aan. dat wil ik absoluut niet!

maar hoe vertel ik haar dat.
ik heb intussen wel door dat ze erg onzeker is, en ze praat alleen met mij.

maar ik doe juist zo mn best om me in de groep te mengen, en dat lukt best goed. maar zij zegt niks tegen de rest sad.gif
en ik vind et juist erg leuk om met de rest te kletsen in de pauzes enzo smile.gif
ik hoop eigenlijk dat zij dat ook gaat doen...

en niet 3 jaar achter mij aan gaat lopen.
want (en dit klinkt misschien wat egoistisch) dat is niet goed voor mij, hartstikke leuk dat ze mij aardig vind. maar ik wil dat de rest van de groep me ook accepteert. en dat kan niet als zij er steeds is, ze mag er best bij staan/zitten. graag zelfs. maar praat dan mee... dat is heel moeilijk voor haar, en dat snap ik, maar voor mij is dit net zo moeilijk, en zij maakt et nog moeilijker voor me unsure.gif

maar verder gaat alles helemaal goed op school! nog geen gepest, en de opleiding is erg leuk!! laugh.gif
draculaatje
ben getransformeert van een verlegen, stil blond meisje. tot iemand geheel in het zwart, incl lippiercing,

heb je bewust je uiterlijk veranderd in de hoop dat ze je niet meer pesten ??
En denk je nu dat het heeft geholpen ??

Dat onzekere meisje, ziet die er wel kwetsbaar uit??

sorry voor mijn vragen, maar ik was zelf op die leeftijd helemaal zover nog niet, maar besef nu pas hoe belangrijk uiterlijk is, ik ben zelf jarenlang op mijn uiterlijk gepakt en heb daar nu een ontzettend trauma overgehouden over mijn uiterlijk crying.gif
vandaar mijn vragen. smile.gif
BTW ik was nog van de lichting grafish lyceum zonder computers en heb de eerste "postzegel apple-mac" nog zien verschijnen op school, we tekenden toen nog allemaal handmatig smile.gif
Mika
QUOTE(draculaatje @ Sep 14 2006, 19:13 )
ben getransformeert van een verlegen, stil blond meisje. tot iemand geheel in het zwart, incl lippiercing,

heb je bewust je uiterlijk veranderd in de hoop dat ze je niet meer pesten ??
En denk je nu dat het heeft geholpen ??

Dat onzekere meisje, ziet die er wel kwetsbaar uit??

sorry voor mijn vragen, maar ik was zelf op die leeftijd helemaal zover nog niet, maar besef nu pas hoe belangrijk uiterlijk is, ik ben zelf jarenlang op mijn uiterlijk gepakt en heb daar nu een ontzettend trauma overgehouden over mijn uiterlijk crying.gif
vandaar mijn vragen. smile.gif
BTW ik was nog van de lichting grafish lyceum zonder computers en heb de eerste "postzegel apple-mac" nog zien verschijnen op school, we tekenden toen nog allemaal handmatig smile.gif

neej, niet bewust mijn uiterlijk veranderd denk ik. hoewel... wat een moeilijke vraag blush.gif
misschien wel eigenlijk, nu ik er over nadenk...

ik heb gewoon van de ene op de andere dag besloten dat ik wat anders wou. zwart haar, lip-piercing, zwart gekleed...
die piercing wel heel bewust trouwens, dat was voor mij echt een nieuw begin... klink heel vaag misschien, weet niet hoe ik et beter uit kan leggen blush.gif

ik denk dat het voornamelijk met mijn uitstraling te maken had, ik keek altijd ontwijkend mensen aan, en liep met mn gezicht naar beneden. nu niet meer. mensen kunnen niet meer om me heen zeg maar.

ik denk dat mede door mijn 'transformatie' mn uitstraling/houding heel anders geworden is.

dat onzekere meisje ziet er naar mijn idee erg kwetsbaar uit, hoofd naar beneden enzo...

wat grappig trouwens laugh.gif wij tekenen ook nog veel handmatig, voor het geval de computers crashen, we moeten het dus ook met de hand kunnen. maar onze school staat vol met apple's biggrin.gif

ik hoop dat dit je vragen een beetje beantwoord, anders roep je maar smile.gif
femkeb
Wat goed dat het zo goed gaat! Als het een poosje zo doorgaat, dan kan je ook weer gaan wennen aan het feit dat mensen het niet altijd kwaad bedoelen en ook zeker aardig kunnen zijn :-)

En over dat meisje wat achter je aanloopt, ze lijkt een bedreiging voor je omdat zij eigenlijk nog een stuk achter is in het verwerkings/uiten van mening proces is dan dat jij bent (en jij hebt waarschijnlijk ook in diezelfde tijd gezeten als haar), jij bent al een stuk verder (door met mensen te praten, in de groep te komen ed)
Dit is zeker een lastige situatie, want jij denkt van als de groep ziet dat ik telkens met haar omga dan gaan zij mij ook als zwak zien.

Wat je kan doen is haar betrekken in het gesprek in de groep (ze zegt dan wel zelf niets, maar als je een directe vraag stel moet ze wel), meevraagt om dingen te gaan doen met de groep en haar zo ook in de groep te betrekken. Zo krijgt zij ook het zelfvertrouwen om te gaan praten met de groep.
Een andere optie is om met haar te gaan praten en het aan te geven dat je het vervelend vind als ze de hele tijd alleen maar met jou meeloopt (en dan gieten in het idee van het is goed voor je om met mensen te gaan praten, dan krijg je weer meer zelfvertrouwen ed dus dat ze niet doordat jij zegt dat jij geen zin in haar hebt ze nog verder wegzakt)
Ik ben zelf meer voor optie 1 omdat het meisje in kwestie dan hulp krijgt bij en het vinden van een groep en het op die manier ook meer verwerken, alleen dit is wel iets wat je zelf echt moet willen. Het verantwoorden tegenover de groep lijkt me het probleem niet, als ze ernaar vragen en je zegt van ja ze voelt zich nog wat onzeker en zo heeft ze toch wat te doen, zullen er weinig mensen zijn die dat niet willen. Maar het is wel lastig om zo direct te doen als je jezelf nog wat onzeker voelt.
Mika
QUOTE(femkeb @ Sep 18 2006, 11:18 )
Wat goed dat het zo goed gaat! Als het een poosje zo doorgaat, dan kan je ook weer gaan wennen aan het feit dat mensen het niet altijd kwaad bedoelen en ook zeker aardig kunnen zijn :-)

En over dat meisje wat achter je aanloopt, ze lijkt een bedreiging voor je omdat zij eigenlijk nog een stuk achter is in het verwerkings/uiten van mening proces is dan dat jij bent (en jij hebt waarschijnlijk ook in diezelfde tijd gezeten als haar), jij bent al een stuk verder (door met mensen te praten, in de groep te komen ed)
Dit is zeker een lastige situatie, want jij denkt van als de groep ziet dat ik telkens met haar omga dan gaan zij mij ook als zwak zien.

Wat je kan doen is haar betrekken in het gesprek in de groep (ze zegt dan wel zelf niets, maar als je een directe vraag stel moet ze wel), meevraagt om dingen te gaan doen met de groep en haar zo ook in de groep te betrekken. Zo krijgt zij ook het zelfvertrouwen om te gaan praten met de groep.
Een andere optie is om met haar te gaan praten en het aan te geven dat je het vervelend vind als ze de hele tijd alleen maar met jou meeloopt (en dan gieten in het idee van het is goed voor je om met mensen te gaan praten, dan krijg je weer meer zelfvertrouwen ed dus dat ze niet doordat jij zegt dat jij geen zin in haar hebt ze nog verder wegzakt)
Ik ben zelf meer voor optie 1 omdat het meisje in kwestie dan hulp krijgt bij en het vinden van een groep en het op die manier ook meer verwerken, alleen dit is wel iets wat je zelf echt moet willen. Het verantwoorden tegenover de groep lijkt me het probleem niet, als ze ernaar vragen en je zegt van ja ze voelt zich nog wat onzeker en zo heeft ze toch wat te doen, zullen er weinig mensen zijn die dat niet willen. Maar het is wel lastig om zo direct te doen als je jezelf nog wat onzeker voelt.

ik kan alleen maar zeggen dat ik et volledig met je eens ben... unsure.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.