liss_willy
Aug 5 2006, 07:58
ik werd gepest met alles dat ik leuk vond om te doen, het begon ongeveer in groep 4 ofzo....ja hallo, hoe oud ben je dan? dan ga je met alle meisjes en soms ook jongens in zo'n paarden ding staan, en rennen als een paard... maar, wel met meerdere kinderen... maar ja... wat het probleem was, bij mij scheen het erg te zijn, en bij de rest normaal... waarschijnlijk omdat ik toen al een lease paard had*(paard dat jij helemaal betaald, behalve verzekering, veearts, hoefmit) alleen de stalling ervan dus, en hij blijft gewoon van de echte eigenaar, alleen moest ik er iedere dag voor zorgen... toen bedachten de leerlingen van m'n school dat ik zelf eigenlijk ook wel een paard was, waarop ik de hele dag paard genoemd werd. dit totaal groep 8... ik ging naar de middelbare schoon, en dacht er vanaf te zijn. niet dus... 2 jongens uit mijn oude klas kwamen bij mij in de groep... nog voordat de school werkelijk begonnen was... (alleen introductie dag) wist de hele school al dat ik "paard was" en dat ik rende als een paard. waardoor ik vanaf die dag weer het zelfde op mijn bord kreeg. terwijl ik nadat ze in groep 4 zeiden datik een paard was, niet meer "paardje speelde" met de rest.... totaan afgelopen school jaar is het verder gegaan... ik zat in m'n eentje in de klas, en niemand vond mij aardig. ik raakte in de put, en als er gelachen werd om een grapje, wist ik al dat het weer over mij ging, en werd ik ontzettend buitengesloten. er werd zelfs over me gepraat waar ik bij zat. aan het einde van dit schooljaar heb ik alles aan mijn moeder verteld... waarna ik grootte spijt had, waarom had ik het dan ook aan die tering hoer verteld! dat wijf spoort niet, en dan vertel ik haar dat! bleek puntje bij paaltje toch goed te zijn... ze ging naar mijn mentor damnit! neee! niet doen, dan wordt het alleen maar erger! en dat werd het... m'n moeder merkte het aan mij, en ging naar de afdelingsleider... die zou er iets aan doen... maar geen verbetering. mijn moeder weeeeer bellen met de afdelingsleider. nou volgende dag was het raakt hoor, samen in 1 klein hokje, en praten... leonie en ik... (leonie zette de hele klas tegen me op) en toen ging ze schijnheilig lopen doen. nou, daar trapte ik niet weer in, ik zei haar hoe ik me voelde, en maakte een paar beschuldigingen, en samen hebben we bedacht hoe we het zouden stoppen. en zo is het gegaan, alles was opgelost, ineens was iedereen aardig voor me, en werd ik met gym weer gekozen. ik had vrienden., tenminste voor zover ik weet wat vrienden zijn... leonie was ook erg aardig, en toen eindige het jaar... OVER! mooi. nu eens zien of het volgend jaar nog goed gaat... ben erg bang van niet... zal wel weer het zelfde zijn... (oei volgens mij het verkeerde prikbord, maar dit lucht wel erg op!)
aan het einde van dit schooljaar heb ik alles aan mijn moeder verteld... waarna ik grootte spijt had, waarom had ik het dan ook aan die tering hoer verteld! dat wijf spoort niet, en dan vertel ik haar dat!
Ik hoop voor jou en voor je moeder dat je moeder niet meeleest hier.
Aardige dingen om te zeggen over degene die je het leven heeft geschonken en blijkbaar heel veel voor je overheeft, aangezien je op je tiende al een leasepaard had...
Dat ben ik met Woody eens. Het feit dat ze er werk van gemaakt heeft, zegt toch wel dat ze haar best voor je deed om het pesten te stoppen. Dat het niet meteen werkte is natuurlijk niet haar fout.
Ik denk dat het moeilijk is om te verwachten dat anderen jouw gevoelens kunnen respecteren, wanneer jij dat ook niet bij een ander (je eigen moeder) kunt.
Inderdaad meis, een moeder die duidelijk zoveel voor haar dochter overheeft voor rotte vis uitgemaakt door haar eigen kind vind ik een kwalijke zaak.
Ik kan dan ook weinig sympathie voor deze user opbrengen.
Misschien kortzichtig van me, maar zo is het nu eenmaal.
Nastuurlijk is het moeilijk te zeggen hoor, op zo'n forum. Misschien heeft die moeder wel een alcohol- of drugsprobleem, en heeft ze heel agressieve momenten. Of misschien mishandeld ze haar kind(eren) seksueel, lichamelijk of psychisch. Daar kan ik natuurlijk niet over oordelen, aangezien ik alleen maar een stuk tekst zie staan, en de persoon/situatie erachter niet ken.
Maar ik denk dat het dan ook liss_willy verantwoordelijkheid is om uit te leggen waarom ze op deze manier over haar moeder praat, omdat het toch wel raar overkomt wanneer je verteld dat je moeder je probeerde te helpen tegen het pesten, dat ze volledig meeging in je paardenhobby, en jij haar vervolgens een tbc-prostitue noemt.
Ja lastig dit. Zo gauw Leonie je laat vallen is het denk ik weer mis. Ik ken haar niet maar het is te hopen dat ze ECHT spijt heeft van we ze eerder heeft gedaan zodat het niet weer begint. Ik ken het gevoel in ieder geval dat je van een paar personen afhankelijk bent. Ik denk dat je moeder overdreven geschrokken heeft gereageerd en niet meelevend was maar alleen oog had om de pesters te straffen inplaats van te vragen hoe jij je eronder voelde. Ik ben het wel eens met Essie en woody dat je moeder toch de goeie stap heeft genomen om steeds weer opnieuw naar school te gaan. Een ding is zeker dat je het pesten niet stopt door NIKS te doen als het al zolang aan de gang is. Leg nog maar een keer uit waarom je je moeder toen niet zo aardig vond of vind dan is het voor ons ook wat duidelijker.