Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Vertel - Actie Is Nodig!!!!
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
CrossEagle
Hallo,
ik ben CrossEagle.

Onderwerp : vertel hier jou problemen en we zullen antwoorden zoeken.
Wat wordt er gedaan voor pesten en opvoeding ?

Ik ben echt vrolijk over deze forum
en nog andere forums en sites wat tegen pesten is
pesten stelt een groot gevaar voor onze maatschappij
en opvoeding...

Het kost ons ook nog handen vol met geld!!!
wat wordt er wel niet vernietigd door jeugdige en volwassene
Elke dag kijk ik tegen kapotte lamtaarnpalen...
elke dag zie ik de scherven op straat van een ingeslagen bushok
elke dag zie ik wel ergens een opgeblazen prullenbak of omgegooide prullenbak.

wat doen ze er tegen ?!!
niks...
scholen meer bewaking ? ja een beetje...
om messenstekerijen te verkomen... op scholen...
VERKOMEN !?!
die komen toch altijd te laat... net zo als laats een keer
net zo toen ik mensen uit ekaar had gehaald... en zelf een paar knallen van het publiek gekregen heb...

Ja het publiek... ze vinden het leuk om te zien hoe andere hun vriends hoofd kapot geslagen wordt...
ze vinden het stoer om iemand te zien huilen...
bloed is een teken van macht...

jaja is wel genoeg...

opvoeding...

Kinderen slaan ?
JA!
Kinderen in elkaar slaan?
NEE!

Het gevoel... om geslagen te worden voor een reden
het gevoel om gestraft te worden...
kinderen doen alles wat ze willen!! (niet iedereen maar wel veel)
de voeten op tafel, pest de leraar maar, pest kinderen...
doe maar wat je wil!
je krijgt toch maar een gesprek en dan is het over ?!

ja zo gaat het meestal...
ik zeg niet dat slaan de enige methode is maar het slaan is afgeschaft!
waarom ? door de vele mensen die doordraaide op hun kinderen.
Maar waar blijft de opvoeding dan ?
je wil niet dat je kinderen in de gevangenis komen
dat ze hun studie verpesten
of zelfs andere mensen levens verpesten!

Leraren zouden een training moeten krijgen om speciaal lichamelijk te kunnen straffen. geslagen worden geeft emoties wat tot andere reacties lijdt...
wat goed zou komen als het hiet misbruikt wordt!

Als je er gewoon oplos slaat als leraar voor elke kleine reden...
dan zou dat kind ooit met een mes terug komen en hem/haar neersteken...
Opleidinging zijn gevraagd!!!!
Leer ze om niet spullen kapot te maken ...
Opvoeding is moeilijk nu... kinderen zijn de meeste tijd weg!
en ouders hebben geen tijd !
School zou ze een verplichte opvoeding moeten geven!

Weg met het "Elkaar opvoeding van vrienden"
Want ze moeten zizhzelf altijd bewijzen...
en doen rare dingen.

Leer mensen om goed te zijn!!!

In de USA zijn scholen zwaar bewaakt... controle alles in orde!!
als je alcohol gebruikt wil niemand wat met je te doen hebben op school
maar ze zijn daar ook onervaren... kinderen worden gek van all die bewaking...

wij kunnen dat ook ! alleen beter vertrouwen.

we moeten dit aan de wortels aan pakken!!!

Het niet lichaamelijke bestraffen is ook belangrijk!
op elke situatie moet er gereageerd worden!

Ik stop nu met praten over dit maar ik zou graag met jullie verder over praten en zelfs plannen om te realiseren
MENINGEN GEVAAGD !!!

Alstubieft contacteer me om uit te zoeken
welke reacties op wat voor soort situaties moeten gedaan worden!

Denk niet dat je te jong of oud ben voor dit dit is voor iedereen!!

WE KUNNEN HET HALEN!!!

Verder nog wil ik graag mensen helpen en antwoorden op hun problemen te geven
Vertel rustig jou verhaal en we kunnen uitzoeken wat moet geburen, waarom het gebeurd is.
als je wilt kunnen we ook privee praten of ontmoeten als de hulp daar nodig is.
Graag indebuurt van Zoetermeer en rustig een paar kilometers er van weg.

Ik kan niet wachten op antwoorden!

Groetjes
CrossEagle
fenke
Ben je nu serieus aan het voorstellen lijfstraffen op scholen weer in te voeren?

Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor de stelling dat lijfstraffen op enige wijze gunstig zouden zijn voor de ontwikkeling van een kind. Integendeel, toepassing van lijfstraffen bij kinderen leid er eerder toe dat deze als adolescent en volwassene geweld gaan gebruiken. Dat is ook niet zo verrassend, dat hebben ze zo geleerd als kind ...

Uit www.cheo.on.ca/english/1120.html
The evidence is clear and compelling — physical punishment of children and youth plays no useful role in their upbringing and poses only risks to their development. The conclusion is equally compelling — parents should be strongly encouraged to develop alternative and positive approaches to discipline.

En hier is een meta-analyse ...
... power-assertive methods such as corporal punishment promote children’s external attributions for their behavior and minimize their attributions to internal motivations. Additionally, corporal punishment may not facilitate moral internalization
because it does not teach children the reasons for behaving correctly, does not involve communication of the effects of children’s behaviors on others, and may teach children the desirability of not getting caught.

Across decades of research, corporal punishment has been implicated in the etiology of criminal and antisocial behaviors by both children and adults

In Glueck and Glueck’s (1950) longitudinal study of delinquency,
whether boys experienced a harsh parental disciplinary style predicted their arrest rates at ages 17 through 45

etc....
Vincent
Ik heb ook met verbazing het betoog gelezen en ben het er ook totaal niet mee eens. Moet er niet aan denken dat een leraar of wie ook mijn kind (als ik die zou hebben) met ook maar een hand aan zou raken, dan zouden de stoppen bij mij doorslaan, als mij dat ter oren zou komen.

Het lost mijn inziens helemaal niets op en wekt alleen maar weer nog grotere agressie op.

Kijk eens naar Belgie.. ik zag laatst een rapportage over het feit dat veel Nederlandse ouders hun kids naar Belgische scholen sturen. In Belgie heeft een docent een miljoen keer zoveel gezag als hier. Niemand die het in zijn hoofd haalt een docent met "je" aan te spreken, of nog erger, met de voornaam. Als voorbeeld werd ook getoond hoe een klas naar binnen gaat, netjes in een rij.

Een docent zou altijd in pak voor de klas moeten staan en veel meer gezag moeten uitstralen en daar naar moeten handelen. Het Belgische onderwijs lijkt me een schoolvoorbeeld (letterlijk smile.gif ) van hoe het zou moeten.

De rapportage toonde ook dat de kwaliteit van het onderwijs vele malen hoger is en door bedrijven veel meer gewaardeerd wordt dan hier in Nederland. Zelfs zo erg dat bedrijven in Zeeland liever Belgische stagiaires dan Nederlandse hebben. Bezopen, maar wat ik er van gezien heb volledig terecht.

Ik denk alleen dat zo'n omslag niet meer te maken is.

Terug naar oorspronkelijke onderwerp.. ik denk dat een leerlingen automatisch meer gezag krijgen voor 'superieuren' (hoe noem je dat?).. da's denk ik 1 van de problemen van tegenwoordig, jongeren lijken nergens voor niets/niemand nog respect voor te hebben. Als ze dat met paplepel ingegoten krijgen op school en dergelijke, kan dat best wel eens een verschil maken.

In de ogen van sommigen klink ik vast hopeloos ouderwets nu smile.gif
Vincent
Heb mijn vorige verhaal iets gewijzigd, was niet compleet.
CrossEagle
Ik heb misschien een klein beetje overdreven ja
mijn excuses
maar wat ik zie als lijfstraffen geeft een gevoel dat je egt wat fout heb gedaan
net als als je een foute stap doet, dan val je op je neus
natuurlijk bedoel ik niet in een agressieve manier.
je kan het zien als spanking wat een heleboel ouders doen bij hun eigen kinderen.

waar ik een punt op probeer te maken is het laten zien dat de kinderen niet alles kunnen doen wat ze willen en dat het gevolgen geeft

Bijv. je rijd een auto als je onverantwoordelijk de weg gebruikt dan kan dat je leven kosten en ook anderen.

in het geval dat het gevaar komt dat er andere mensen in gevaar komen en het kind wil nog altijd niet luisteren wat moet je doen ?

Angsten kunnen slecht zijn maar ook goed...
ze moeten het gevoel krijgen dat ze egt hun neus stoten als ze zoiets doen.

maar de lijfstraffen is niet de enigste manier.
geef ik jullie gelijk toch in mijn schooltijden heb ik situaties gezien waar de straffen gewoon niet genoeg zijn het luisteren komt een oor in en de andere uit.

een gevoel kan je niet gewoon wegooien.

ja kan ook innerlijk straffen door een bepaalde druk op ze uit te oefenen toch weten ( geschat ) 95% van de leraren niet hoe.
want de leerlingen hebben er gewoon worst aan.

Het is mogelijk om een straf te geven waar mensen agressief van worden. ja
dat gebeurt heel vaak, als je niet weet hoe je het gebruiken moet.
toch lukt het elke keer weer ouders die hun kinderen straffen met klappen er slagen best wel veel ouders er in om ze niet agressief te maken en toch ze te laten luisteren.
het is allen nodig om ze tot denken te brengen.

ik heb ook vaak gezien van vroeger hoe een leraren iemand gewoon gewichten op de armen hebben gezet en geslagen hebben met een stok als de armen zakken.

zo iets heb ik niet in gedachten!

nu veel ouders ook bang zijn om hun kinderen te straffen het straffen woord steets minder (niet allen over lijfstraffen) vind ik dat kinderen steeds meer verpest worden.

ook ik was heel lang gepest het is nooit opgelost heb het gewoon genegeerd.
ze begonnen gewoon met slaan en schoppen heb me er niks van aan getrokken behalve als ze te ver gingen.
heb ze echter niet in elkaar geslagen allen bang gemaakt als ze te ver gingen.
maar ze komen altijd terug. ik ben geslaagd! ik ben weg van daar.
maar als ik aan al die andere kinderen denk die niet kunnen leren door andere
het is zelfs beter om in elkaar geslagen te worden en een levenslang letsel hebben dan een niets te zijn in de wereld.
want je woord gewoon op straat gegooid.
of in erge gevallen in een inrichting gezet
als invalide kan je nog verzorging krijgen.

daarom denk ik dat dit veel strenger moet worden aan gepakt.

als jullie lichamelijke straffen niet goed vinden is dat kompleet oké
maar als het kan geef ook jou mening hoe het beter kan zodat we een oplossing vinden.

als we er samen aan werken kunnen misschien actie ondernemen!!

nog eens mijn excuses voor mijn overdreven optreden hiervoor.

Groetjes
Crosseagle.
CrossEagle
Vincent
dat is waar maar hoe ik het zie het ligt niet aan het pak
maar de opfoeding om respect te hebbenvoor andere is heel belangrijk
daar wil ik wel dieper op in hoe heb jij daar over gedacht om dat tot ze door te latenen dringen?

er worden al acties gevoerd jammergenoeg zijn hun niet sterk genoeg.
er worden posters gemaakt en lessen op school gegeven om elkaar te respecteren.
lang geleden werd er bij mij selfs een self poster gemaakt die in de klas werd opgehangen warop iedere leerling moest belofen om elkaar te respecteren.
is jammer genoeg niet gebuert

Ook de onderwerpen waar kinderen over praten zijn niet gezond.
op scholen woord er veel over sex, agrisiviteid, en drugs/alcherol misbruik het is niet slegt om daar over te praten maar in groepen waar ze stoer doen. folgt het vaak tot daat.
ze praten ook niet als "wat jammer dat zulke dingen geburen"
maar wow cool GANGSTAA MAN!!

wat kunnen we ertegen doen ?
onderandere weten we dat het afschaffen van hun ruimte zeker niet goed doet.

het valt wel mee, Ouderwets zijn is ook helemaal oke!
ben ook best wel ouderwets.!

Dankje voor je andwoord.

Fenke
Dankje jou ook voor je andwoord
Ik heb all die dingen al een keer gezien en selfs schok matige bilden gezien.
tog ik praat over een ander soord van leifstraffen niet om een kind spesial pijn te doen.

zie het alsof je iemand knijpt om hun waker te maken.
nee ze moeten niet scheewen van de pijn.
een klijne tik veroorzaakt al een schok die het ze laat danken.
ik dank niet aan egte knallen geven.
geen blauwe plekken hypocrite.gif

Ik ben er ook wel swaar tegen om egte knallen te geven aan kinderen want dat veroorzaakt overbodige emoties wat de verkeerde kant op kan gaan.
wat je moet tenslote ze wel laten zien en weten dat ze vijlig bij je zijn.

Ik hoop meer van je te horen !

Groetjes
CrossEalge
fenke
Ik had het ook over spanking/corporal punishment/lichamelijke straf/lijfstraf/correctieve tik, en nietover mishandeling en misbruik ...
CrossEagle
Mijn excuses dan

Maar dan moet ik helaas tegen spreken
het woord al sins dat de mens bestaat gebruikt
en misbruikt. als het op een goede manier word gedaan zal er geen agresiviteid plaats finden.

als je valt op je nues dan is er tog ook geen agresivieteid?

"Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor de stelling dat lijfstraffen op enige wijze gunstig zouden zijn voor de ontwikkeling van een kind. Integendeel, toepassing van lijfstraffen bij kinderen leid er eerder toe dat deze als adolescent en volwassene geweld gaan gebruiken. Dat is ook niet zo verrassend, dat hebben ze zo geleerd als kind ..."

Als dit geburt gaat het te ver
het is namelijk niet de bedoeling om ze inelkaar te slaan.
en het moet duidelijk zijn warom dat geburt is.

dit help ook als hun aangevallen worden op straat selfde situatie...
die doen wat slechts tegen hun en hun worden ook zo gestraft
hun zullen sich weren.

ja kan een kind straffen en ze niks leren... dan denken ze na en over dat hun zomaar een knal hebben gehad, en dan komt die agresivieteid.

De meeste tests zijn manupuleerd als het dit tegen spreekt want dit bestaat al duisenden van jaaren.
en natuurlijk gaat het ook vaak mis als ze niet weten wat ze moeten doen.

Groetjes
CrossEagle
fenke
Als ik het nog eens overlees begrijp ik overigens wel dat je mijn gebruik van het woord "lijfstraf" als 'zwaarder' interpreteerde

De meeste tests zijn manupuleerd als het dit tegen spreekt want dit bestaat al duisenden van jaaren.

Dat is een nieuwe benadering van onderzoek ... als het resultaat niet strookt met bestaande ideeen, dan moet het wel verkeerd opgezet zijn?

Lijfstraffen (of corrigerende tikken) zijn inderdaad al duizenden jaren tamelijk gangbaar, en al duizenden jaren slaan mensen elkaar de hoofden in, op straat, thuis ... de laatste decennia doen ze dat overigens minder dan in die goede ouwe bijbelse tijden. De 'correctieve' maatregelen zijn ook wat milder dan in die tijden.

Maar goed, we verschillen duidelijk van mening over pedagogische tikken, maar welke mening we ook hebben, op het moment mogen alleen ouders (voogden?) hun kinderen "tuchtigen" (voor zover ik weet), een leraar op school mag dat niet, volgens de wet en daarmee is het gebruik van correctieve tikken als maatregel tegen pesten op school wel van de baan.
vinnie
QUOTE(CrossEagle @ May 23 2006, 21:32 )
Ja het publiek... ze vinden het leuk om te zien hoe andere hun vriends hoofd kapot geslagen wordt...
ze vinden het stoer om iemand te zien huilen...
bloed is een teken van macht...

Leraren zouden een training moeten krijgen om speciaal lichamelijk te kunnen straffen. geslagen worden geeft emoties wat tot andere reacties lijdt...
wat goed zou komen als het hiet misbruikt wordt!

In de USA zijn scholen zwaar bewaakt... controle alles in orde!!
als je alcohol gebruikt wil niemand wat met je te doen hebben op school
maar ze zijn daar ook onervaren... kinderen worden gek van

ik mag hopen dat je hier niet serieus over bent.

er staan 3 alinea's waar ik het volstrekt niet mee eens ben.

1 het publiek

hoe vind jij het als een vriend van jou kapot geslagen word? ik weet niet over wat voor soort " vrienden" jij het hebt, maar als een vriend of zelfs maar een bekende in elkaar slaan dan spring ik er tussen en probeer ik de boel te sussen, of de bekende weg te halen. als dit niet lukt dan help ik diegene. als ik iemand zie huilen omdat zijn hoofd kapot geslagen is, dan help ik diegene no mather what!
bloed is een teken van zwakte.

2 training

lijfstraffen lossen niets op, het is niet aan de leraren om te straffen maar aan de ouders. als jij een kind slaat (corrigerende tik is ok, hard slaan niet!)

3 USA

je zegt het al, de USA.

waar 5000 kinderen per jaar met een vuurwapen worden doodgeschoten.
dat zwaar bewaakte gedoe heeft geen effect, dan doe je het juist om te laten zien hoe slecht de bewaking is, en ik denk niet dat er in de usa op scholen minder gezopen word dan hier. de enige goede controle is sociale controle tussen leraren en leerlingen.

just my two cents.
CrossEagle
Hoi vinnie

Over het publiek moet ik jammer genoeg zeggen dat het waar is.
het is zo geweest wie er tussen sprinkt word geslagen en gepest door de mensen die er omheen staan dus niemand gaat er ook tussen springen allen de school bewaking.
waar wat ze wel doen is scheeuwen dat ze fechten moeten ...
Ik ben er dan mestal tussen gestormt en heb ze uitelkaar gehaalt
want ik denk dat kan egt niet en meestal zijn de redens hij was prutaal hij noemde mij namen... of hij stote mijn eten uit mijn hand.

ik geef je ook helemaal gelijk je moet niet hard slaan on te straffen.
wat ik geleerd heb is als je imand laat schikken zal hij er van leren.
en een goede tik kan al genoeg zijn.

USA
Daar is ook niet alles me inorde
ja er geburt ook wel heel veel
maar weet ook dat er miliarden van mensen zijn in de usa
en ook heleslechten buurten.

maar ik bedoelde meer naar de goede punten te kijken in de goede steden.
de bewaking is daar streng het is niet goed voor de leerlingen ja
maar daar hebben ze het zo georganiseerd dat als imand iligaale dingen op school doet dan willen andere niet daar betrokken bij zijn.
en word buitengesloten.

Hoi fenke

Ja blijkbaar hebben we dat
dat respecteer ik
en je heb helemaal gelijk, als leraren straffen ligaamelijk of gemeen dan kan het hun baan kosten,
darom willen we ook proberen om een goede manier te finden hoe we de juegt kunnen dempen van de vandalisme, pesten, en nog meer.
we willen dat ze respect kunnen laten zien en beschaaft zijn.

dankje voor het posten smile.gif

Groetjes
CrossEagle
woody
QUOTE(CrossEagle @ May 24 2006, 22:29 )
USA
Daar is ook niet alles me inorde
ja er geburt ook wel heel veel
maar weet ook dat er miliarden van mensen zijn in de usa
en ook heleslechten buurten.

maar ik bedoelde meer naar de goede punten te kijken in de goede steden.
de bewaking is daar streng het is niet goed voor de leerlingen ja
maar daar hebben ze het zo georganiseerd dat als imand iligaale dingen op school doet dan willen andere niet daar betrokken bij zijn.
en word buitengesloten.

Hoi fenke

Ja blijkbaar hebben we dat
dat respecteer ik
en je heb helemaal gelijk, als leraren straffen ligaamelijk of gemeen dan kan het hun baan kosten,
darom willen we ook proberen om een goede manier te finden hoe we de juegt kunnen dempen van de vandalisme, pesten, en nog meer.
we willen dat ze respect kunnen laten zien en beschaaft zijn.

dankje voor het posten smile.gif

Groetjes
CrossEagle

Er wonen driehonderd miljoen mensen in Amerika.
De Amerikaanse kids zijn voornamelijk bang om naar school te gaan,vooral in de ghetto's.
Dit komt juist door de strenge bewaking in de scholen.
Verder klopt er dus helemaal niets van het schoolbeleid in Amerika,ook niet in de betere wijken.
Het is zelfs in sommige staten zo erg dat ruim 80 !!!% de school verlaat zonder diploma op zak.

Twintig jaar geleden stond Amerika aan de top van de wereld wat betreft universitaire opleidingen.
Nu staan ze op plek 24,nog onder polen.
En zelfs de meest slimme kinderen leren niet genoeg op de highschool om het op een universiteit makkelijk te redden.
Ze lopen gemiddeld een jaar achter.

De scholen worden verwaarloosd onder de regering-Bush,die vindt het belangrijker om oorlogje te spelen.
Nee,wees maar heel blij dat je in Nederland naar school mag gaan,in Amerika red je het niet.

Ik vind je oplossing voor het pestprobleem ronduit gevaarlijk te noemen.
Zeker in deze tijd.
Vroeger was het misschien nog acceptabel als de leraar een leerling sloeg,maar ik denk dat er hele volksopstanden komen als dat weer opnieuw wordt ingevoerd.
Verder ken ik geen leraar die het zou durven om een leerling te slaan,die zijn veel te bang dat ze een mes tussen hun ribben krijgen.

De mentaliteit van de leerlingen is gewoon heel erg veranderd,en wat geef je als boodschap mee als de leraren beginnen te meppen?
Misschien toch wel een beetje dat slaan mag?
Geen goed plan dus.
Laat de scholen liever met een werkend antipestbeleid komen,zodat iedereen,zowel de pester als de gepeste meteen weet waar hij aan toe is als er getreiterd wordt in de klas.
Wat dat betreft zeg ik nog steeds hulde tegen mijn middelbare school,die weten in ieder geval hoe een degelijk antipestbeleid eruitziet en zorgde er in mijn geval in ieder geval voor dat ik me weer veilig voelde op school en gewoon mezelf kon zijn.

Er wonen driehonderd miljoen mensen in Amerika.
De Amerikaanse kids zijn voornamelijk bang om naar school te gaan,vooral in de ghetto's.
Dit komt juist door de strenge bewaking in de scholen.
Verder klopt er dus helemaal niets van het schoolbeleid in Amerika,ook niet in de betere wijken.
Het is zelfs in sommige staten zo erg dat ruim 80 !!!% de school verlaat zonder diploma op zak.

Twintig jaar geleden stond Amerika aan de top van de wereld wat betreft universitaire opleidingen.
Nu staan ze op plek 24,nog onder polen.
En zelfs de meest slimme kinderen leren niet genoeg op de highschool om het op een universiteit makkelijk te redden.
Ze lopen gemiddeld een jaar achter.

De scholen worden verwaarloosd onder de regering-Bush,die vindt het belangrijker om oorlogje te spelen.
Nee,wees maar heel blij dat je in Nederland naar school mag gaan,in Amerika red je het niet.

Ik vind je oplossing voor het pestprobleem ronduit gevaarlijk te noemen.
Zeker in deze tijd.
Vroeger was het misschien nog acceptabel als de leraar een leerling sloeg,maar ik denk dat er hele volksopstanden komen als dat weer opnieuw wordt ingevoerd.
Verder ken ik geen leraar die het zou durven om een leerling te slaan,die zijn veel te bang dat ze een mes tussen hun ribben krijgen.

De mentaliteit van de leerlingen is gewoon heel erg veranderd,en wat geef je als boodschap mee als de leraren beginnen te meppen?
Misschien toch wel een beetje dat slaan mag?
Geen goed plan dus.
Laat de scholen liever met een werkend antipestbeleid komen,zodat iedereen,zowel de pester als de gepeste meteen weet waar hij aan toe is als er getreiterd wordt in de klas.
Wat dat betreft zeg ik nog steeds hulde tegen mijn middelbare school,die weten in ieder geval hoe een degelijk antipestbeleid eruitziet en zorgde er in mijn geval in ieder geval voor dat ik me weer veilig voelde op school en gewoon mezelf kon zijn.
woody
Wederom mijn excuses voor deze slordige post jongens blush.gif
Computers en ik worden nooit vriendjes tongue.gif
CrossEagle
Daar moet ik je tog wel gelijk in geven over het invoeren van slaan.
tog wel geeft het goede schoolen in de usa wel niet veel maar dat is wat ik te horen krijg van mensen in Ohio en California.
Mij gaat het niet om de bewaking maar om,
als imand daar iets iligaals doet willen de meeste er niet bij horen.
zo iets zou heel goed zijn voor onze schoolen
en ik zeg niet met bewaking want ik zie hoe bewaking hier is.

een stuk verhaal
mijn school heeft ook extra bewaking gehad van wegen gepeste leeraren en mesestekerij massa gevechten tussen swartte en witte kluer.
we zijn er self in dekrant voor geweest.
geluckig had een goede leeraar of leering het al vanteforen door en heeft de polietie scherp gezet, dus gelukig is daar niet veel geburt.
bij die school was het in mijn klas zo laag dat als de leeraar zij stilte niemand houde zijn mond gewoon met de foeten optavel en drinken n eten er naast te eten.
gewoon te spuggen op andere en ze te pesten in de klas...
slechte dingen te zeggen over leraaren...
zelfs als leerlingen probeerde het stil te krijgen is het niet gelukt.
Nou ja daar sta je dan machteloos voor de klas...
is het zo een heleboel lessen gegaan.
ze heeft selfs besloten om de bewaking te bellen die is gekomen.
ze gingen gewoon verder...
met geweld hebben ze de luidruchtigste uit de klas gesleept.
het was toen even stil maar kort daarna gingen ze allemaal weer verder.
de lessen daarop...
toen ze de bewaking belde waren ze even stil tot de bewaking weer weg was.
ging het gewoon weer verder en als ze tog imand er uit plukte gav het problemen (iedereen makte lawaai en ik woord er voor gestraft) dat ging dan bij de ouders.
die het niet eens aan ging of er wel geleerd weer op school.
ja hoe kan je dan straffen ?
ik heb niet geleerd voor mijn examens het was onmogelijk.
ook tuis fond ik het niet luek om aan school werk te werken.
en ze konden de oorzaak van alles ook niet er uit gooien van wegen hij ad ADHD
iedreen vond hem cool.
hij bleef maar druk dus ik fraag hem neem je jou pillen met alcherol...?
hij fraag warom ik leg het hem uit.
was dom maar hij verkocht die pillen met alcherol gewoon op school.
Hij begon in meiden hun kruis te slaan en te aaien...
iedereen vond hem cool does hun gingen hem helpen.
en koord daarna deden ze het ook zelf.
ik heb gepoogt om een van die meiden naar de bewaking te brengen.
maar ze willen niet spreken want ze zijn bang om Oncool te zijn om geslagen te worden en gepest te worden.
ze willen niet geholpen worden heb ik zover gezien en zeker niet van imand oncool als ik het was lol.
maar tog heb ik het stiekempjes door gegeven aan een goede leraar.
zo dat als hij het ziet ook actie word onernomen.
alleen bij de meiden die hun cool finden werd dat gedaan~
ze fonden het totaal niet luek zoms zaten ze ook gewoon daar te huilen.
naderhand begon niet alleen mijn klas datte doen met het sprong over...
als de pest iedereen vond hem cool...
jatte geld van auders of oma/opa
en kogt daar tonnen van shocolode.
als je ADHD heb mag je geen shocolade hebben en geen kluer stoffen.
ja en het lueke is ik zit sins de basis school klas 4 met hem...
we zaten op lomp school ik vanwegen mijn dislectie.
was egt een goede school.
daar was het allen nog spuggen op andere maar de leeraren hebben daar hem vaak alleen gezet als hij onfriendelijk werd.
toen die op middelbare school ging werd het errig.
die school was ook een goede school alleen te veel geweld te veel gepest en te druk.
ik zat daar in de techniek afdeling ze hadden daar de beste uitrusting en 2 goede ervarenen adige leraren.
teidens techniek was het wel vaak wat rustiger we hadden de ruimte en er was elteid wel wat te doen.
wat presies de oorzaak was warom het daar rustiger was weet ik niet.
er werden wel werkstukken gestolen uit de kluesjes.
meestal mijne omdat ik al techniek deet sins ik 8 werd.
bij 1 leraar was het rustig maar daar was het egt niet pretig.
daar was het zo als je iets vergeet in je huiswerk ( uero of gulden teken )
dan moest je hele hooftstuk over schijven als je praat of een ander storend geleud maakt werd je er uit ge stuurt.
het was stil maar geen sweer om te kunnen leren.
als je een fraag had had je maar je finger moeten opsteken..
som kan j je finger wel de hele les hoog houden.
was zo sinloos

nou hier zit een heleboel informatie in fragen zijn warom zijn ze stil ? op somige plekken ?
warom fond iedereen hem cool ? en begon hem natedoen
Warom was de bewaking waardeloos ?
he kunnen we het stoppen ?

tog ik herinner me wel iets somigeleeraren kunnen het rustig maken voor een korte teid door een keiharde klap met een stok op imands tavel te slaan.
heb ik ook gedaan met de muur en mijn hand het werkt...
maar dan wil ik tog trug komen op jullie punt agresivieteid moet er niet zijn omdat hun het dan ook worden ?
ik ben daar niet me eens misbruik van agresieviteid kan dat veroorzaken denk ik.
meschien lig ik ook wel foud.

maar hoe denken jullie het hier te straffen ?

Ik denk angst speelt hier een grote rol.
en de sweer in de school.

Groetjes
Crosseagle
woody
Zoals ik hierboven al aangaf ben ik absoluut tegen het geven van lijfstraffen op school.
Ik moet er in ieder geval niet achter komen dat een van mijn kinderen later op school geslagen wordt.
Mijn school had een zeer goed anti-pest beleid: als er daar een leerling gepest werd en diegene meldde het of een van de leraren had het in de gaten werden de pesters zonder pardon drie dagen geschorst.
En leg dat dan maar eens thuis uit,dat je geschorst bent wegens treiteren.
Dat hield voor mij in dat ik in ieder geval niet meer getreiterd werd,hooguit wat geplaagd,maar dat kon ik best hebben.
Ik vind dat alle scholen in nederland zo'n beleid moeten hebben,het werkt in ieder geval beter dan andere beleiden.
Vincent
Ben het volledig met woody eens.
Da's trouwens een streng, maar rechtvaardig beleid, woody .. werd het consequent doorgevoerd op je school? En wat voor school/opleiding praten we dan, basisschool neem ik aan? Of mavo/vmbo?

dat is waar maar hoe ik het zie het ligt niet aan het pak
maar de opvoeding om respect te hebbenvoor andere is heel belangrijk
daar wil ik wel dieper op in hoe heb jij daar over gedacht om dat tot ze door te laten dringen?

Jep, ik geloof er nogal in dat als docenten veel meer gedrag zouden uitstralen (en nee dat draag je inderdaad niet automatisch uit door het dragen van een pak, maar aan andere kant geloof ik wel dat het helpt!) en vooral daar naar zouden handelen. Ik noemde al: zich niet laten aanspreken met "je"/"jij" en/of voornaam, maar denk bijvoorbeeld ook aan een streng beleid voeren... verstoren een aantal personen de les? Harde maatregelen nemen dan (en nee, ik denk dan absoluut niet aan iets lichamelijk, maar ik denk dan aan eerste instantie aan bv de hele klas langer te laten zitten, zodat iedereen de dupe ervan wordt.. vermoed dat het dan gauw afgelopen is. Of ouders strafwerk laten ondertekenen en nabellen of dat ook gebeurd is en in extreme gevallen schorsingen van enkele dagen (wederom ouders erbovenop laten zitten door direct telefonisch te communiceren).

Helaas begrijp ik van kennissen die de pabo-opleiding doen of gedaan hebben dat veel ouders het geen @#$#$ interesseert als hun kroost niet functioneert op school en agressief tegen docenten reageren als hun kids met verhalen thuiskomen. Heel enge situatie waar ik ook zo snel geen oplossing voor weet, behalve dat ik graag zou zien dat mensen eerst een examen moeten doen voordat ze kinderen mogen kijgen, maar dat lijkt me niet zo realistisch smile.gif

Maar ik geloof er dus sterk in als je van jongsafaan leert leven met discipline, zoals in Belgie gebeurd, dat je dan veel beter leert om respectvol met mensen om te gaan.
woody
@ Vincent: ze voerden het beleid consequent uit.
Het ging toen om een middelbare scholengemeenschap,het Amsterdams Lyceum,ik geloof dat ze nu alleen nog vwo/gymnasium doen. smartass.gif .
Ik vind dat die school een voorbeeldfunctie zou moeten hebben over hoe het ook kan.
Ninja
en ze konden de oorzaak van alles ook niet er uit gooien van wegen hij ad ADHD
iedreen vond hem cool.
hij bleef maar druk dus ik fraag hem neem je jou pillen met alcherol...?
hij fraag warom ik leg het hem uit.
was dom maar hij verkocht die pillen met alcherol gewoon op school.
Hij begon in meiden hun kruis te slaan en te aaien...
iedereen vond hem cool does hun gingen hem helpen.
en koord daarna deden ze het ook zelf.
ik heb gepoogt om een van die meiden naar de bewaking te brengen.
maar ze willen niet spreken want ze zijn bang om Oncool te zijn om geslagen te worden en gepest te worden.
ze willen niet geholpen worden heb ik zover gezien en zeker niet van imand oncool als ik het was lol.
maar tog heb ik het stiekempjes door gegeven aan een goede leraar.
zo dat als hij het ziet ook actie word onernomen.
alleen bij de meiden die hun cool finden werd dat gedaan~
ze fonden het totaal niet luek zoms zaten ze ook gewoon daar te huilen.
naderhand begon niet alleen mijn klas datte doen met het sprong over...
als de pest iedereen vond hem cool...
jatte geld van auders of oma/opa
en kogt daar tonnen van shocolode.
als je ADHD heb mag je geen shocolade hebben en geen kluer stoffen

Ik haal even dit stukje over ADHD eruit. Allereerst begin ik met de laatste zin, helaas moet ik je hierin teleurstellen. ook iemand met adhd mag gewoon alles eten. Ja net als iedereen krijg je van suiker energie, en dus is er een kansje dat iemand met adhd er drukker van wordt, maar ook uit zetmeel, uit koolhydraten, en uit alle andere voedingsmiddelen haal je energie, dus dit punt is hierbij van de baan.
ADHD is een stoornis in de hersenen. deze stoornis maakt een zekere hyperactieviteit, een concentratiestoornis, onrustig gevoel vanbinnen, verhoogdekans op agressief gedrag, en nog een aantal meer kenmerken. hoewel uiteraard niet alle symptonen voor te hoeven komen.
Iemand met adhd, en nu ga ik generaliseren, iemand met adhd wordt vaak door de scholen enzo heel erg fout begrepen. Dat wat ik hierboven lasm geeft dat weer aan. Met de juiste handvatten kan zo iemand een redelijk normaal leven lijden, mits er voldoende ruimte en structuur gegeven wordt. Wat bedoel ik hiermee, een adhd patiënt, heeft een strak dagelijks ritme nodig. elke dag moet de tijdsindeling hetzelfde zijn. dus elke dag, ook in het weekend bijvoorbeeld om 7 uur opstaan, en elke dag om 1900 uur naar bed. Daarbij is het belangrijk dat ook altijd de grens van wat wel en niet mag hetzelfde is. als ik vandaag alleen met mijn sokken op de bank mag, en morgen ook met schoenen geeft dat al verwarring, verstoord de structuur en dus is er onrust. Dit betekend absoluut niet dat iemand met adhd niet gestraft mag worden, echter moet hem wel duidelijk gemaakt worden waarom hij/zij gestrafd wordt. Een ander belangrijk punt is lik op stuk, dus direct bij het foute gedrag corrigeren, en zeker niet met geweld, omdat veel adhd'ertjes de neiging hebben agressief gedrag te vertonen.
Dan de hyperactiviteit, ook daarmee kan men goed dealen op een school ofzo, zolang de leraar weet het meeste te negeren en niet de hele dag gaat roepen zit nu eens eindelijk stil, wat vaak helaas wel gebeurt. Natuurlijk is zo iemand niet handig in een groep van 30, maar wat gebeurt er als je de hele dag dat hoort. Van binnen is er een onrust, een enorme drang om te bewegen. Er wordt gezegd ga nu een rustig op je plek zitten, je gaat je bestdoen om dat vo, te houden, 1 minuut lukt dat de tweedeminuut wordt het moeilijker, de derde minuut voel je de ballon van binnen opblazen, de ballon vol energie, drang om te bewegen, die ballon wordt groter en groter, en dan knalt de ballon, en voor je het weet sta je aan de andere kant van het lokaal, of lig je naast je stoel, of iets anders omdat het stilzitten echt onmogelijk is. ter vergelijking, politiek niet correct, maar iemand zonder benen ga je niet vragen om de marathon van Rotterdam te lopen. Iemand met adhd vraag je wel 100 keer op een dag rustig te doen... Net zo goed onmogelijk...
Is je pillen verkopen dom? Dus als je adhd hebt moet je maar onder de dope om rustig te blijven? lekker aan de drugs en een ander moeten zijn? ik denk dat je ondanks adhd beter de juiste weg kan vinden met je "handicap" om te gaan dan met pillen het keurige rustige kind te worden. en om je laatste vraag te bantwoorden hoe in een dergelijke situatie te straffen, lik op stuk, duidelijk zeggen waar de grens ligt, maar zeker niet gaan slaan, agressie moet voorkomen worden!
woody
@ Ninja:je beschrijft mijn zoontje!
Ik wilde niet verder op het adhd verhaal ingaan omdat ik mijn ongenoegen over de lijfstraffen al duidelijk aan het maken was.
Mijn zoontje is dus speciaal en bijzonder,wat er met hem is is nog niet helemaal duidelijk.
Hij zit nu wel op een speciale school maar ik hoop dat hij,als hij een normale school aankan natuurlijk,gewoon naar de middelbare toekan.
Zonder meteen dat stempeltje op zijn voorhoofd"jij bent anders,dus raar".

Adhd kinderen zijn niet gek,ze worden zelfs de nieuwe wereldkinderen genoemd,omdat ze in technisch opzicht sterker schijnen te zijn dan "normale" kinderen.
CrossEagle
Een punt wil ik alfast klaar stellen wat ik onder straffend slaan bedoel is geen agresieviteid
het is een tik wat je even tot rust stelt en laat denken warom.
maar daar wil ik nu niet verder op in.

trug naar adhd
adhd kinderen zijn niet gek of dom, ze hebbben allen een klijne stoornis.
ja en nee adhd kinderen kan je aan zien als sterker en swaker
ze kunnen niet hun mond houden als het iets willen zeggen of maar moeilijk.
dat is een sterte en een swakte.
de swakte zit juist hier ze kunnen maar moeilijk stoppen en hun self in drang houden selfs als het beledigend is.
ligaamelijk zijn e wel sterk omdat ze veel bewegen meestal meer als andere.

Over shocolade.
ze mogen dat natuurlijk eten~
alleen weet er zit een stof in shocolade wat tot hyperactiviteid kan gaan.
daar tegen hebben non-adhd iets tegen om dat in drang te houden.
maar adhd personen kunnen dat niet.
en dat stof zit niet in elke foedsel.
er zit zo feel stoffen in shocolade darom word het door dockters vaak gesecht niet te eten als je met bepaalde dingen problemen heb.

is pillen verkopen dom ?
wat ik bedoelde was het was dom om het uiteleggen wat alcherol en zijn pillen voor effect geven.

daar tegen als hij zijn pillen niet wil dan moet hij gewoon zijn pillen afzeggen.
warop ik zeg hij heeft die pillen nodig...
warom moeten wij alleen leiden van een adhd persoon wat tog niets er aan doet om het te beteren?

Geen pillen...
iligale drugs handel op school... ( en nog op onze kosten )
Niet luesteren...
pesten...
sexuele intimidatie...
jatten...
slaan en schoppen...
brullen tegen leraren...
met vorwerpen smijten...
en dan nog spullen eten wat verboden is van zijn docktor...
en nog veel meer...

dit mag een betje gemeen zijn maar...
als ik hier naar kijk gaat het om imand die levens verpest...
en er woord gezecht ach joh hij heeft adhd hij kan er niks voor...
het is kompleet oke dat hij zo feel levens verpest.
hij leerd het wel.

hij doet ook egt NIETS om het niet te doen.
niet zijn pillen
en ook niet het luesteren naar zijn docktor.

en dan ouders helpen ook niet hij heeft alleen een moeder zo fer ik weet.
en die maakt het helemaal niet uit wat hij doet.

Is je pillen verkopen dom? Dus als je adhd hebt moet je maar onder de dope om rustig te blijven? lekker aan de drugs en een ander moeten zijn? ik denk dat je ondanks adhd beter de juiste weg kan vinden met je "handicap" om te gaan dan met pillen het keurige rustige kind te worden."

als de adhd persoon niet kan meesteren sonder pillen
en daardor als de pest ziektes versprijd Agresieviteid pesten enz...
woord alles over gedragen naar andere netzo hoe het in mijn geval was.
want als adhd persoon word je meestal wel cool als je alles det wat je niet mag.
doet de kinderen denken aan
Bv... je ben een gangster je vermoord imand of... je woord de bak in gegooit.
en ze lopen gewoon de gevangenis weer uit.

dat geburt in die lueke filmen waar zo'n mavia baas altijd overal uitkomt.
en het gaat gewoon verder.
dat zien ze in die personen die nooit gestraft worden voor wat ze doen.
en dat ze ook niet stoppen ( WOW netzo als in die filmen... cool )
hij mag allees doen wat hij wil en geen pillen nemen find ik nog beter.
wat die pillen worden vergoed door ons.
maar hij nog niets ten koste van anderen doen.

Het negeren van adhd personen is PUUR GIF!
als je ze gaat negeren dan staan hij/zij open en beginen je aan teraken of te schreewen.
als je dat negeerd heb je kans om een knal te krijgen of een stoel voor je hoofd.
of door de ruit.

Hoe een leraar er voor staat is een sterk punt.
maar tog doet dit mij denken aan een leraar die we gewoon bij zijn vornaam morgte noemen en bij hem gaf het haast nooit problemen
hij kwam gewoon heel ardig over maar hij gav wel aan dat hij niet wil buiten de klas bij zijn naam of je genoemt worden.

het schorsen met pesten find ik ook wel een goed punt.
weet niet of het zou helpen nu het al zo fer is op somige schoolen.
de school zou leeg staan met die regel lol en dat kan de school niet doen.

Punt: Welke houding moet er voor de klas geven worden welke regels?

groetjes
CrossEagle
CrossEagle
Ohh Woody
Ik zou heel versichtig een school uitkiezen
probeer een rustige school en niet te groot
Hou een oog op uw soon want het woord een moeilijke teid op de midelbare.

ik denk niet dat hij gepest zou worden en als hun het tog doen zal uw zoon in meeste gevalen het hun laten zien, ik ken uw zoon niet darom kan ik geen garantie geven.
in meeste gevallen als imand met adhd gepest woord dan slaat of schelt hij er op los...
hij doet of secht wat hij denkt.
waar de pesters er helemaal niet tegen kunnen.
maar tog opletten niet dat uw zoo'ntje inelkaar geslagen woord of hun aansluit.
het beste is aan een paar leraren te fragen om te kijken hoe hij is teidens de lessen.

waar onder deze leeraren goed zouden zijn.

Sport leraar.
talen / wiskunde
mentor/mentrix

Fraag ze naar deze punten.
Hoe is de omgang met frienden en hoeveel?
(let op dat hij niet helemaal in het midelpunt van de klas school woord door zijn adhd) door goede resultaten teidens de lessen en sport is het natuurlijk goed.
word hij/of doet hij aan plagen pesten?
is hij gekonsentreert op de les.
Valt zijn adhd op en als je is hij er bewust van.

is wat extra werk voor u en de leraaren maar het geeft u een duidelijke inzicht om opteid integrijpen.

Ik hoop dat dit u wat helpt biggrin.gif

verder wens ik u nog sucses met uw zoon !

Groetjes
CrossEagle
woody
Hij zegt u tegen me.... biggrin.gif
En jij wil vriendjes met mij blijven ? tongue.gif
Zeg alsjeblieft gewoon jij,zo verrekte oud ben ik nu ook weer niet haha.

Wat mijn zoon betreft,ik denk dat de kans groter is dat hij een pester wordt eerlijk gezegd.
Maar we gaan er natuurlijk van alles aan doen om dat te voorkomen.
CrossEagle
He oke
Dankje
sorry bedoelde niet om je oud uitelaten zien.
en dat is goed om te zien, toppie dat je zo inzet voor je zoon en andere!
biggrin.gif
Groetjes
CrossEagle
Ninja
@crosseeagle,

iedere wijze van slaan, hard of zacht is een vorm van agressie en zwakte. zwakte omdat iemand die gaat slaan geen andere middelen tot zich heeft en agressie omdat je fout gedrag corrigeerd met fout gedrag. Hoe wil je iemand die slaat duidelijk maken dat slaan niet correct is door zelf te slaan... dan ben je zelf dus ook niet correct meer bezig. Dan nu terug naar adhd..

Als ik jouw stukje lees lijkt het dat jij nu beweert dat iemand met adhd populair is, en niet gepest zal worden? Dat iemand met adhd BEWUST anderen terroriseert, dat zo iemand alleen maar uit is op herrie maken?? Klopt dat of vergis ik mij nu erg??
Als bovenstaand gevoel juist is begeef je je op gevaarlijk terrein, wat mij betrefd....

Maar opnieuw voel ik mij verplicht een verdere uitleg hierover te geven.
Iemand met adhd is absoluut niet bewust bezig met het verzinnen hoe maak ik zoveel mogelijk herrie ofzo, de gemiddelde adhd'er doet al voordat hij denken kan, hierdoor wordt een vergissing nogal makkelijk gemaakt...

IEmand met adhd valt vaak door het niet denken al op jonge leeftijd op, bij de kleuters vaak al, op die leeftijd willen kits vaak nog in de smaak vallen bij dde juf, en die kunnen er vaak niet veel mee, immers heb je er 30 om je heen is die ene die alles doet zonder te denken dus daar begint vaak het traject van afkeuring en de hele dag het onmogelijke van iemand vragen. Juist iemand met adhd is veel gevoeliger hierdoor voor complimentjes, immer het zeuren en boos worden hoort ie al genoeg. Dat in jouw geval toevallig iemand met adhd heel populair geworden is betekend niet dat adhd'ers standaard populair zijn. Daardat ze opvallen kunnen ze gaan pesten, maar evenzogoed worden door het opvallende gedrag veel kinderen met adhd slachtoffer van pesten, of ze hebben er helemaal geen rol in. Dat in jouw geval banuit de ouders geen goede begeleiding is gekomen en vanaf de school niet voldoende om de adhd'er een juiste basis te geven is zeer spijtig. zeker als t al om speciaal onderwijs gaat. Maar als zowel de ouders als de school goed met deze stoornis was omgegaan, had niet alles zo hoeven te escaleren. zelfs zonder dieet en pillen, waren er waarschijnlijk betere mogelijkheden geweest.
En daarbij bedoel ik niet met negeren de volledige adhd'er negeren maar zijn foute gedrag. de 200 rondjes die ze lopen het opeten van de kleurpotloden, en alles wat dus gaat om de aandacht vragen, en juist het goede belonen, Als iemand bijvoorbeeld op een verjaardag is een kind van een jaar of 6, en het blijft rondjes lopen, hiermee de ergernis van de hele familie op zijn nek krijgt, kun je iemand 100 keer zeggen ga nu eens zitten, maar net zo goed is de structuur doorbroken en gecombineerd met adhd een enorme bron onrust, geef een kind dan juist de vraag te komen helpen bij de kopjes afwas, de beweging kunnen ze kwijt, en in plaats van dat iedereen roep doe eens rustig krijgen ze goh wat help jij goed, wat weer veel meer doet. Dus niet helemaal negeren, alleen geen extra aandacht vestigen op het negatieve gedrag, in een school zou je misschien een boekje meegeven en vragen of ze de concierge zoeken voor kopiëerwerk, of de lijmpotjes netjes in t bakje zetten, verfkwasten schoonmaken, bord vegen, en een leraar zal wel meer standaard rotklusjes hebben waar enige beweging bij nodig is?
CrossEagle
Hoi ninja
Ik bedoel al helemaal niet om adhd-personen te beldigen
met het slaan en straffen ben ik helaas niet eens.
maar daar ga ik verder niet op in.

Adhd
Ja ze doen het onbewust jou ideetjes zijn heel mooi
maar heb je ooit geprobeert dat in de prakteik te doen ?
dan zal ik je helaas teleer stellen dat het alleen gaat met adhders die een helegoede aan adachtelijke opfoeding hebben gehad.
waar de meeste auders geen teid voor hebben of de senuwen branden door.
Ik heb het niet over 1 adhd-persoon
Meerdere en in 8 van de 10 personen zijn de adhd-ers de populere personen in de school.
warom ?
we leven niet meer in een tijd met veel opfoeding en goede straffen.
als ik jou tekst lees denk ik dat jij alle straffen helemaal afgeschaft wil hebben
natuurlijk ik weet dat niet ( dus niet beledigent bedoelt )
Het negeren van slechte dingen.
sterk punt maar een nadeel leraaren ouders ieder levent wezen heeft nerven en die houden niet alles uit.

wat nou als dit geburt
Jij geeft les in een klas waar 1 adhd-er zit de adhd-er zit potloden te eten en te schuiven op zijn stoel

wederom is het onmoglijk om dat te negeren want de res van de klas gaat zich er ook aan storen.
Oke jij geeft hem tog aandacht maar positive jij fraagt hem of hij het boord kan schoon maken.
is ook bij mij in de lomp school geburt
hij heeft alles schoon gemaakt en dan begint hij met het slaan van de stoffer tegen het boord en de muur alles is onder de stof en de hele klas licht in een duek.
dat geeft jou nog meer stresh en zenuwen.
het leer vermogen woord ermindert in de klas.

vertel me hoe wil jij hem geen aandacht geven met zo'n situatie.
gewoon weg onmogelijk.
je kan alleen mensen geen aandacht geven die je niet belangrijk zijn en niet de kosten van jou dingen doet.

wat zou je doen als hij nee zou seggen hij brult luit door de klas Nee doe het maar leker self.
en gaat gewoon verder met kauwen van potloden en stuiteren op de stoel.
wat kan volgen tot potloden smijten als je hem en je klas niet in drang houd.
het is niet zo eenvoudig en ik heb grote respect voor die hun zelf onder controlle kunnen houden.
en ook voor hun ouders enz...

ik geef je gelijk met het punt 100 keer zeggen om stil te zitten zal niet werken.
je moet verkomen dat dat gaat geburen.
en daar geeft het die "shocolade verbot / kluerstoffen en de pillen"
ik zeg niet ze moeten het nemen maar nog een keer als ze het niet alleen mesteren kunnen dan ziet het er heel naar uit voor allemensen die zijn weg kruist.
darom woord het ook gegeven.

adhd is niet zo makelijk.
als de adhd-er ook de aandacht van de schoolieren heeft komt het er vaak toe dat hij/zij niet meer gaat luisteren.
de adhd-er is er wel van bewust dat als hij niet cool is voor de andere dat hij frienden ( aandachtgevers verliest )
dus dan zal het vaker geburen dat hij/zij nee zal zeggen tegen de leraar.

Ik find dat ik nu genoeg heb ge scheven ga trug naar mijn vilm smile.gif

Ik kan comende week weg zijn ca 5 dagen
kan nog wel een laaste post schijven vandaag.

en als niet tot volgende week en maak er een lueke week van !
Hou een lagje voor je self !

Groetjes CrossEagle
Ninja
CE,
We staan hierin duidelijk lijnrecht tegenover mekaar.
Maar ik heb idd praktijkervaring met adhd, ik heb gedurende 4 jaar 1 dag per week op een kind met adhd gepast. vanaf dat hij 2 was tot hij 6 was, in die tijd is er btw ook een broertje bijgekomen, en daarbij heb ik gedurende 3 jaar vrijwilligers werk gedaan op een openbare basisschool, 2 ochtende per week internet onderwijs groep 4 t/m 6 opzetten en 2 keer per week het overblijven in groep 3 en 4 gedaan. Ook daar wat adhd'ertjes in toom proberen te houden. hoewel t er daar natuurlijk geen 8 op de 10 waren. Daarnaast heb ik zelf ooit de diagnose add gekregen, een vorm van adhd maar dan zonder hyperactiviteit, dus ik weet waarover ik spreek, als je daarover mocht twijfelen, vandaar misschien ook die felheid in mijn reacties...

ik heb het idd ooit met overblijven meegemaakt dat een van die kits zijn blauwe kleurpotlood heeft opgegeten, en er waren idd kinderen die zeiden oh juf, hij zit zijn potlood op te eten, waarop ik doodleuk heb geantwoord, nou als hij het lekker vindt, hij wordt er zelf morgen ziek van en ik niet, dus let er maar niet op en laat hem maar. Kits die op die leeftijd daarmee de kous als afgedaan zien. en door het te negeren, krijgt hij geen aandacht voor zijn slechte gedrag. op dat moment had ik een groep 4 van 18 kits, waar normaal in de les, bij een bevoegd leerkracht er 20 zitten, dus bijna de volledige groep.

Dan de ouders, tegen de tijd dat je diagnose adhd krijgt, zit je al redelijk ver in de medische zorg, ortopedagogen (spelling??) nerologen en allerlei andere ogen. Dus ook mensen die professioneel zijn en ouders adviezen kunnen geven om een dergelijk kind goed op te voeden. Als ouders daar geen tijd of zin in hebben, zijn ze het niet waard een dergelijk bijzonder kind als een adhd'er op te mogen voeden. En hoop ik dat de professionals zullen ingrijpen, immers de persoon die het meeste last heeft van zijn adhd is een adhd'er zelf! Ik ben overigens niet volledig tegen het straffen, immers het niet krijgen van de beloning/ complimenten kan al als straf gezien en daarbij, bij een goede gestructureerde opvoeding ontkom je niet aan straf.

Ritalin en dergelijke shit wordt veel te makkelijk voorgeschreven. en ja tijdelijk zijn die kinderen rustig, immers ze zitten onder de dope, echter gevolg van deze pillen is een enorm grote kans op drugsverslaving, en daarbij, die pillen worden ze rustig van, als je ooit een kind heb gezien dat aan de ritalin gegaan is, die zijn zichzelf niet meer, die worden zo totaal anders... geloof mij die shit wil je niet in je lijf hebben. zelfs als adhd'er niet! maar ik ben toch nogal tegen het slikken van pillen...

Daarnaast hangt het heel erg van de groep af of de adhd'er cool gevonden wordt of juist een sukkel, en ik zal eens verder zoeken, maar ik heb nog geen wetenschappelijke onderbouwing gevonden dat 8 van de 10 adhd'ers pesters geworden zijn, wel dat 90% van de adhd'ers door de omgeving totaal niet begrepen, en daarmee verkeerd benaderd wordt!

En dan nu rest mij alleen nog de ruimte om je een geweldige vakantie te wensen, en ik hoop dat je wat beter weer treft dan hier!

Greezes
Ninja
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.