Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Gepest Om Muziek
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
wilmenietbekendmaken
ik kwam hier ook een beetje hulp te krijgen en te geven

dit is mijn verhaal:

ik ben 14 jaar en wordt gepest om mijn muzieksmaak. ik luister naar 80/90 rock muziek zoals: Guns N' Roses, Mötley Crüe, Bon Jovi en Skid Row en wordt daarom erg gepest, ik snap dat eigenlijk niet unsure.gif het lijkt wel dat je naar of hiphop of nu-pop muziek MOET luisteren om niet gepest te worden. en ik ben ook nogal alternatief, vooral mijn kleding. ik draag veel band-shirts en wijde broeken of rokken tot op de enkel. wat moet ik doen? help!!
Jeroen
QUOTE(wilmenietbekendmaken @ Mar 5 2006, 15:55 )
ik kwam hier ook een beetje hulp te krijgen en te geven

dit is mijn verhaal:

ik ben 14 jaar en wordt gepest om mijn muzieksmaak. ik luister naar 80/90 rock muziek zoals: Guns N' Roses, Mötley Crüe, Bon Jovi en Skid Row en wordt daarom erg gepest, ik snap dat eigenlijk niet unsure.gif het lijkt wel dat je naar of hiphop of nu-pop muziek MOET luisteren om niet gepest te worden. en ik ben ook nogal alternatief, vooral mijn kleding. ik draag veel band-shirts en wijde broeken of rokken tot op de enkel. wat moet ik doen? help!!

Zowiezo móét je iig niet je muziek smaak en kledingstijl veranderen, omdat andere vinden dat bepaalde muziek 'niet hoort'. Waarschijnlijk luisteren ze over een jaar of wat naar dezelfde muziek, of andere jaren 80 muziek smile.gif

Ik zou zo 1 2 3 geen tips hebben wat je zou kunnen doen (maar ben er zeker van dat andere mensen hier die wel hebben!) behalve jezelf te blijven smile.gif

Welkom hier trouwens smile.gif Groetjes, Jeroen
swalsky
Hulde hulde hulde om je muziek smaak! Zet die cd'tjes graag nog wel eens op. (als ze niet op de PC al aanstaan)

Kinderen op jou leeftijd die graag pesten hoeven maar een iets te vinden waarmee ze je kunnen raken en ze zullen je ermee raken. Je muziek keuze is voor jou leeftijd apart, maar niet ongewoon. Blijkbaar hebben pesters gemerkt dat als ze er vervelende opmerkingen over maken ze jou kunnen kwetsen.

Veel mensen zijn bang voor personen die 'anders' zijn of 'anders' doen dan de grote middenmoot. Wat je er tegen kunt doen is een vraag die erg persoonlijk ligt. Er zijn mensen die zich volledig aanpassen aan de grote groep om erbij te horen, maar deze worden uiteindelijk daar nog veel minder geaccepteerd (denk ik) Anderen dragen hun smaak nog veel heftiger uit en laten het te pas en te onpas zien en horen.
Ik denk dat het antwoord ergens in het midden ligt. Ook al voel je je er rot bij, bij de opmerkingen die er gemaakt worden, kun je het beste gewoon bij je smaak en voorkeuren houden. Als anderen merken dat jij ervoor staat en wat zij ook zeggen niets uitmaakt, dan gaat de lol er vlug vanaf.

Probleem is echter alleen dat je op dit moment al gepest ermee wordt. Misschien handig om er een keer met je mentor een goed gesprek over te hebben zodat het stopt. Tijdens het gesprek duidelijk aangeven wat jij wilt wat er gebeurd. Ook duidelijk maken hoe vervelend het voor jou voelt. Mocht je het gevoel hebben dat je mentor je niet serieus neemt, dan hoef je je daardoor echt niet geremd voelen en dan kun je rustig naar een conrector stappen of de vertrouwens persoon. Met name deze laatste MOET je helpen.
wilmenietbekendmaken
dank jullie allemaal! ik weet dat dit niet het ergste verhaal is, maar ik voel me er niet zo lekker bij, ik ga gewoon mezelf blijven en lekker basgitaarles beginnen! bedankt! jullie geven me gewoon meer zelfvertrouwen biggrin.gif
Mouse
Sommige muziek is tijdloos, alleen veel mensen komen daar pas achter op latere leeftijd. En jij dus iets eerder thumbsup.gif
Niks mis mee dus, en bas gitaar (electrisch neem ik aan?) is erg tof smile.gif en erg moeilijk, succes ermee!
Lyvlwar
Dat probleem heb ik soms dus ook, alleen met een andere muziekstijl, ik houd van female-fronted metal (oftewel metal met een vrouwelijke vocalist), en de meeste mensen noemen dat gothicmuziek vanwege de vocalist die vaak jurken draagt. Het is inderdaad niet leuk, maar jij bent tenminste jezelf en dat moet je altijd blijven! Wees daar trots op en probeer daaraan te denken als er weer iets gebeurt smile.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.