Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Vrienden
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
marianne
hoi ik ben hier net op aangemeld omdat ik vaak gepest wordt..
elke jaar op school word ik gepest, ik had een beste vriendin en die heeft nu een andere vriendin en die pest me heel erg. Ik heb 1 beste vriend die helpt me ook wel maar ik kan absoluut niet tegen dat gepest. Door het gepest durf ik geen vrienden te maken..ik praat wel gewoon met iemand alleen ik kan geen echt vrienden worden zeg maar.. hoe kun je met iemand in conact komen en daar vrienden mee worden?
zit hier heel erg mee want ik kan ook niet zo goed tegen alleen zijn maar als je zo word gepest moet je wel...
alvast bedankt aai.gif
Eagleheart
Ik zou het niet weten.
Ik heb een beetje hetzelfde als jij namelijk en zou ook graag weten hoe je nou goede vrienden wordt en ze ook houdt.
swalsky
vriendschap is een illusie. vriendschap is een droom... zo gaat een liedje, en eigenlijk is het best wel waar.
Wat ik voor mezelf geleerd heb is dat de mensen uit mijn studie tijd waarmee ik op school zat allemaal uiteindelijk geen vrienden waren. De dag dat ik van school ging was eigenlijk de laatste dag dat ik met 99% van die mensen gesproken heb. Op school zou ik dus ook niet gaan zoeken naar vrienden.

Hoe vind je vrienden? ik denk dat het kan door dingen te gaan doen die je leuk vind, en sport of andere hobby bij een vereniging. Je komt dat vanzelf mensen tegen waar je in de loop van de tijd veel makkelijker vrienden mee kan worden dan met personen waar je gewoon niks mee hebt in je vrije tijd.
Tijdens het uitoefenen van een hobby ben je zelf waarschijnlijk vrolijker en die andere persoon ook. Je hoeft dan niet de angsten en de stress van school of het werk te hebben. Dat geldt ook voor de andere mensen die er zijn. Contact heb je dan veel makkelijker gemaakt.

Hoe ben je een vriend? door gewoon jezelf te zijn. Door soms wat te kunnen geven en soms wat te nemen. Je bent gelijk aan de ander en je kunt gewoon ontspannen praten met de ander. Je hoeft niks speciaals te doen voor een vriend. En vriendschappen houden wel eens op. Gebeurd mij ook nog wel eens.

Op een plek waar je gepest wordt is het verschrikkelijk moeilijk om vrienden te vinden. Je krijgt als pestslachtoffer heel makkelijk een soort 'naam' waardoor personen anders tegen je gaan doen. De spanning dat dit creëert blijft gewoon moeilijk.
Ik denk dat het beste is om niet te verwachten dat je op de plek waar je gepest wordt echte vrienden te vinden. Ik heb me zelf zo stil mogelijk gehouden en mijn tijd 'uitgezeten' en in mijn vrije tijd leuke dingen te doen gezocht.
Daarbij als je voor jezelf voor ogen houdt dat hetgeen jij doet en zoals jij bent goed is, dan zal het echt wel goed komen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.