Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Het Houdt Maar Nooit Op
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
holiday
Beste lotgenoten, ik ben een 21-jarige student en ik ben ook net als vele van jullie gepest. als ik er achteraf op terugblik realiseer ik me dat ik niet zo erg gepest ben als sommigen van jullie. Physiek werd ik alleen op de basisschool toegetakeld, en op de middelrbare school gebeurde het uitsluitend verbaal en soms psysiek maar ik ben bijvoorbeeld nooit in elkaar geslagen.
Wel werd ik als kind overal waar ik kwam gepest, niet alleen op school, maar ook bij de judo, bij de voetbal, op vakantie. Waarom dit eigenlijk gebeurde wist ikniet maar op een of andere manier lokte ik dit altijd uit.
OP de basischool werd ik enorm gepest vanwege het feit dat ik altijd onhandig en afwezig was, bovendien was ik motoriek gezien ook niet zo heel erg sterk, en werd ik voordurend vernederd en in elkaar geslagen, buitengesloten, mocht nooit ergens aan meedoen. HEt was een zeer pijnlijke periode in mijn leven, en ik kan me nog herineren dat ik mezelf regelmatig in slaap huilde. Ik leefde in voortdurende angst. Ik kan me bijvoorbeeld nog herrineren dat de kinderen uit de buurt rond oud en nieuw altijd vuurpijlen op me afschotenen met vuurwerk naar me gooide. Ook werd ik altijd uitgescholden als ik iets verkeerds deed bij gym.
De alghele periode kan ik niet meer zo goed herrineren alleen fracties en bepaalde vervelende momenten. Ik vin dhet moeilijk om me in te leven in mezelf als kind. Mishcien zit het allemaal wel te diep weggestopt.
Toen ik naar de middelrbare school ging veranderde er weinig, maar op een of andere manier was ik binnen de kortste keren impopulair, het feit da tik me sociaal niet geaccepteerd voelde leidde ertoe da tik op steeds raardere manieren aandacht ging trekken door gek te doen en te klieren. HEt was alsof ik totaal respect voor mezelf meer had. Dit alles leidde natuurlijk tot de nodige hilariteit.