Ehm..ik heb een paar andere topic's doorgelezen en vergeleken daarbij is mijn verhaal niet veel hoor!
Maar ik wil het wel ff kwijt..
Toen ik in groep 3 kwam, noemden ze me vaak "kiwi" omdat dat dat rijmt op mijn (Chinese) naam. Dat vond ik echt zo flauw. Ik probeerde er meestal een grap van te maken ofzo. maar dat lukte niet echt dus eindigde ik meestal huilend. Ze vonden me daarom te gevoelig en daarmee pestten ze me nog meer! Maar na een tijdje (in groep 5) wenden ze eraan en het pesten stopte dus ook. Ik had ook een paar vrienden gemaakt. Kiwi werd zo ongeveer mijn bijnaam en nu vind ik het super leuk!
In groep 7 moest ik weer eens verhuizen naar een andere plek.
Daar waren de mensen ook aardig hoor!Alleen het leek net alsof dar veel meer racisten woonden! En ik ben chinees. En dat is nou wat mij het meest stoort
Bijna overal waar ik kom, roept een vreemde opeens keihard "hé poepchinees".
Of ze roepen "ga weg uit dit land joh, chinees". Terwijl ik gewoon hier geboren bn en nix fout doe!! Er word soms nog veel ergere dingen gezegd. Op school maken ze flauwe grapjes over mijn naam. Ik ben nu een brugger, en overal waar ik kom kennen de meeste 4e klassers en hoger mij (op de een of andere manier) en roepen ze keihard " heej chinees!Yo [voornaam] HOE". Ik sta dan mooi voor lul. En ik heet geen hoe maar hu. Ik werd laatst ook nog eens opgewacht bij de fietsen zodat ze me lekkr nog een keer konden pesten. en mijn vriendinnen doen er niks tegen, omdat ze bang zijn voor de "grotere" kinderen. Ik probeer ze meestal te negeren eigenlijk, alleen dan blijven ze maar door gaan. En de bedoeling is dan tog dat ze geen lol meer erin hebben en stoppen?! Dat doen ze dus niet! En als ik dan voor mezelf opkom, zeggen ze "ooohh..chinees brugppiepertje heeft grote praatjes!" Slaat nergens op!
Mijn broertjes worden trouwens ook nogal gepest door de wat grotere kinderen en door mijn vrienden(!!!).
Mijn broertje van 9 lijdt aan een achterstand en zit op een school voor zeer moeilijk lerende kinderen. En hij is ook eh..een beetje te zwaar voor zijn lengte en leeftijd.
Mijn broertje van 6 heeft hele grote flaporen.
Ik kom best vaak voor mijn broertjes op, maar dan word ik uitgelachen en dan pesten ze me weer op sgool.Dat is flauw!Tis normaal als ik voor familieleden opkom tog?
Ik heb nog 1 probleem..Mij ouders zijn heel streng.
Ze worden boos op mij en zeggen dat ik dan weer niet opkom voor mijn broertjes.
En als ik zegd at ik word gepest dan zeggen ze dat ik slap ben en voor mijzelf moet opkomen!
En ze zeuren vaak dat ik niet rechtop loop en geven me dan opeens een klap op mijn rug en zeggen "Loop recht". Ze hebben mij een keertje een half uurtje tegen de muur aan laten staan zodat ik recht zou staan en lopen!
Ik heb momenten dat ik ze haat, en weer momenten dat ik van ze hou.
Maar mijn moeder kan de bui zo snel verpesten, ze word namelijk om de kleinste dingen al boos, bijv. als ik vraag of ik iets mag hebben.
Nou dit was mijn verhaal..Sorry tis een beetje aan de lange kant, kheb alles een beetje te uitgebreid verteld.